افزایش ۶۰ درصدی توافقات و یادداشت های تفاهم نمایشگاههای بینالمللی ایران
مدیر بازاریابی و امور مشارکتهای شرکت نمایشگاههای بین المللی ایران با بیان اینکه امضای تفاهم نامه های همکاری مشترک، راه گسترش روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با دنیا است، گفت: توافقات و یادداشت تفاهمهای همکاری داخلی و بین المللی این شرکت در سال ۹۸ افزایش ۶۰ درصدی داشته است.
به گزارش پویش خبر، مرتضی دیلان با بیان این مطلب، افزود: توسعه روابط دوجانبه و افزایش صادرات غیر نفتی با کشورها یکی از راهکارهای برون رفت از تحریم های ظالمانه و نیز از مهمترین اهداف و برنامه های شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران در امر تجارت خارجی است.
او با تأکید بر ضرورت حضور شرکتهای ایرانی در نمایشگاههای خارجی، تصریح کرد: در حال حاضر اکثر قریب به اتفاق شرکتهای تولیدی و صادراتی به دلایل مختلف از جمله هزینه بالای مشارکت در نمایشگاههای خارجی از توانایی لازم جهت معرفی توانمندی های خود در بازار های خارجی برخوردار نیستند.
مدیر بازاریابی و امور مشارکتهای شرکت نمایشگاههای بین المللی ایران گفت: انعقاد چنین تفاهم نامه هایی علاوه بر بستر سازی و تسهیل حضور شرکت های تولیدی کشور در رویدادهای نمایشگاهی داخلی و بین المللی موجب رونق اشتغال، توسعه کسب و کار و افزایش صادرات غیر نفتی خواهد شد.
دیلان با اشاره به برخی راهبردهای انجام شده، اضافه کرد: از جمله این راهبردها می توان به تصمیم هوشمندانه مدیر عامل شرکت نمایشگاههای بین المللی ایران به جهت فراهم آوردن حضور شرکتهای دانش بنیان و استارت آپ ها در تمامی نمایشگاههای بین المللی داخلی اشاره کرد.
او یادآوری کرد: استارت آپ ها با خلق اندیشه و کارآفرینی در صنایع و خدمات می توانند موجبات رشد و تعالی اقتصاد کشور را فراهم آورند.
مدیر بازاریابی و امور مشارکتهای شرکت نمایشگاههای بین المللی ایران همچنین گفت: از ابتدای امسال بر اساس تأکیدات سرپرست معاونت امورنمایشگاهی و با تلاش کارشناسان مدیریت بازاریابی و امور مشارکت های این شرکت، بیش از ۱۰ تفاهمنامه برای همکاری با طرف های داخلی وخارجی به منظور توسعه همکاری ها در موضوعات و بخش های مختلف به امضا رسید که با اجرایی کردن تمامی مفاد این تفاهم نامه های همکاری، گامی در جهت رشد و تعالی صنعت و اقتصاد کشور برداشته خواهد شد.
برگرفته از شاتا