مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: اجرای بیش از ۷۳ کیلومترعملیات زیر سازی و آسفالت بااعتباری معادل ۳۰۰ میلیارد ریال در سایت صنایع انرژی بر لامرد منجر به سهولت دسترسی به صنایع بزرگ مستقر در این منطقه شده است.

به گزارش پویش خبر از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، مدیر عامل این منطقه در حاشیه بازدید از طرح های زیر ساختی درون سایت صنعتی این منطقه گفت: تقویت زیر ساخت های ارتباطی  هموار کننده  مسیر اجرای  پروژه های عمرانی و صنعتی است ، بنابراین در منطقه ویژه لامرد جاده شریانی دسترسی صنایع با دو باند آسفالته به عرض ۱۶ متر از محور لامرد -خنج و ورودی سایت در دسترسی به ساختمان درب خروج گمرک منطقه ویژه، نیروگاه برق غدیر انرژی و کارخانه آلومینیوم جنوب را امکان پذیرکرده  است.

فریدون فدایی دولت افزود: این جاده از ورودی سایت به صورت مستقیم با دو باند به طول ۶۲۰۰ متر به اراضی مرکزسایت رسیده و از آنجا دو شاخه شده که یک مسیر آن پس از گذر از رودخانه مهران به اراضی تفکیکی جهت واگذاری به سرمایه گذاران صنعت سیمان می رسد و ازآنجا با طول ۶۵۰۰ متر پس از طی بخش  پتروشیمی به جاده پیرامونی فنس ضلع غرب منتهی می شود،شاخه دیگر آن به طول  ۱۶۰۰متر، عامل دسترسی به منطقه نیروگاهی و سایت نیروگاه خورشیدی پتروفرآیند کرخه است.

این مقام مسئول با تقدیر از تلاش های کارشناسان و دست اندرکاران این منطقه  اظهار کرد: برای ایجاد ارتباط و دسترسی به صنایع کوچک از جاده شریانی، راه های فرعی برای صنایع پایین دستی آلومینیوم، کارخانه تولید بتن آماده و کارخانه آسفالت و نیروگاه خورشیدی به طول ۷۵۰۰ متر احداث شده است. همچنین در سایت ۵۵ هکتاری گمرک جهت حمل و نقل، تخلیه و بارگیری محموله‌های گمرکی جاده ای به طول ۲۵۵۰ متر زیرسازی شده است.

وی با تاکید بر صرفه جویی در هزینه های جاری  ادامه داد: در مجموع جاده های شریانی اصلی و دسترسی فرعی صنایع به طول ۳۰۵۵۰ متر  با ۱۹ دستگاه پل جهت عبور آبهای سطحی و ۶۶ دستگاه اسلیو(غلاف) جهت عبور تأسیسات زیر زمینی و ۲۷ عدد حوضچه تأسیساتی(هندهول) اجرا شده است.

 فدایی دولت همچنین در اشاره به حجم عملیات  این پروژه ها افزود: در اجرای جاده های شریانی اصلی  و دسترسی فرعی مقدار  ۳۸۰۰۰  تن آسفالت، ۱۰۸۶۶۵  تن مصالح اساس سنگی، ۲۰۰۱۵۰۰ تن مخلوط (کوهی و رودخانه ای) و مقدار  ۵۲۰۰  مترمکعب بتن بکار رفته است.

 مشاور رییس هیات عامل ایمیدرو با ابراز رضایت از روند تقویت و تکمیل زیر ساخت های این منطقه تصریح کرد: پیشرفتهای مشهود و محسوسی که  در فرایند ایجاد زیر ساخت ها به دست آمده منجر به افزایش متقاضیان سرمایه گذاری در این کانون مهم صنعتی شده است و بزودی در این ارتباط اطلاع رسانی می شود.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در ادامه از همکاری و مشارکت مجموعه متبوعش برای ترمیم ، تعریض و  بازسازی  محورهای مواصلاتی مجاور سایت صنایع انرژی بر خبر داد.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس واقع است.

  • منبع خبر : روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد