امروز هم با توجه افزایش قیمت سکه در بازار و افزایش تقاضا برای خرید سکه باعث افزایش حباب سکه شد و در حال حاضر حباب هر قطعه سکه بهار آزادی ۵۳۰ هزار تومان است.

پویش خبر- محمد کشتی‌آرای در خصوص وضعیت امروز بازار سکه و طلا به خبرنگار اقتصادی اعتمادآنلاین گفت: قیمت جهانی طلا با ۳ دلار کاهش به ۱ هزار و ۳۰۰ دلار در هر اونس رسید. در بازار داخلی علی‌رغم اینکه امروز صبح قیمت سکه و طلا با کاهش مواجه بود اما از ظهر امروز به بعد با توجه به نرخ ارز و افزایش تقاضا در بازار با افزایش روبرو شد.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا در خصوص بهای انواع سکه در بازار افزود: قیمت سکه طرح قدیم با ۴ میلیون و ۸۰ هزار تومان، سکه طرح جدید با ۴ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان و نیم‌سکه هم با ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان دادوستد شد. ربع‌سکه بهار آزادی هم با ۱ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی هم باقیمت ۷۵۰ هزار تومان دادوستد شد.

او در ادامه گفت: یک مثقال طلای ۱۷ عیار که مبنای قیمت‌گذاری است با ۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان، یک مثقال طلای ۱۸ عیار هم با ۱ میلیون و ۷۱۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم باقیمت ۳۷۴ هزار تومان معامله شد.

کشتی‌آرای افزود: بر همین اساس یک گرم طلای ۲۰ عیار ۴۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان، یک گرم طلای ۲۱ عیار ۴۳۶ هزار و ۴۰۰ تومان، هر گرم طلای ۲۲ عیار ۴۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان و یک گرم طلای ۲۴ عیار هم باقیمت ۴۹۹ هزار تومان در بازار امروز دوشنبه معامله شد.

این فعال بازار در پایان گفت: امروز هم با توجه افزایش قیمت سکه در بازار و افزایش تقاضا برای خرید سکه باعث افزایش حباب سکه شد و در حال حاضر حباب هر قطعه سکه بهار آزادی ۵۳۰ هزار تومان است.

  • منبع خبر : اعتمادآنلاين