لس آنجلس و تورنتوپایتخت های بزرگ صنعت دیجیتال و هوش مصنوعی به شمار می روند، از سوی مشتریان بین المللی مورد تحسین به عنوان شهرهای پررونق شناخته شده اند.

پویش خبر – پس از دو سال عالی در ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، سال ۲۰۱۸ سال خوبی در بازار املاک و مستغلات بود که در بین شهرها، هنگ کنگ در آسیا برنده بزرگ سال میلادی گذشته به شمار می رود.بر اساس این تحقیق، نیویورک که کاهش ۸درصدی قیمت مسکن در سال ۲۰۱۸ را تجربه کرده بود، پس از پایتخت تایوان در رتبه دوم شهرهای گران جهان قرار دارد.

تیبو دو ونسان (Thibault de Saint-Vincent) رییس این انجمن می گوید: میانگین قیمت هر متر مربع خانه در هنگ کنگ تا ۳۳ هزار یورو می رسد؛ این شهر به دنبال ثروت های بزرگ در جهان است.

سومین و چهارمین شهرهای گران جهان هم به ترتیب لس آنجلس و تورنتو هستند که نقاط مشترک بسیاری با هم در این بخش دارند.

هر دو این ها که پایتخت های بزرگ صنعت دیجیتال و هوش مصنوعی به شمار می روند، از سوی مشتریان بین المللی مورد تحسین بوده و به عنوان شهرهای پررونق در ساخت املاک و مستغلات جدید شناخته شده اند.

در لس آنجلس با حومه های شیک آن مانند بورلی هیلز و بل ایر، خانه ای با متراژ ۹۰۰ و ۱۵۰۰ متر مربع زمین تا حدود ۱۳میلیون یورو هم به فروش می رود. شهرهای ساحلی مالیبو و سانتا مونیکا در لس آنجلس هر متر مربع زمین تا ۸۸۰۰یورو هم معامله می شود.

در تورنتو، مشتریان به طور عمده به املاک قدیمی با حداقل قیمت ۱۰میلیون یورو و خانه های جدید در محله روزدال در حدود قیمت ۵میلیون یورو و آپارتمان های واقع در مرکز شهر علاقمند هستند.

با وجود جنبش های اجتماعی اواخر سال ۲۰۱۸ در فرانسه، لندن در این بخش پیشتر از پاریس است.

این تحقیق اضافه می کند درمنطقه شهری پاریس، تعداد تراکنش های ثبت شده توسط انجمن بارنز در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۶ درصد افزایش داشته و قیمت ها رشد ۸درصدی را تجربه کرده اند. 

  • منبع خبر : ايرنا