با اضافه شدن ۷۴ بیمار جدید به آمار مبتلایان فارس ، روند ابتلا در استان همچنان ادامه دارد،تا کنون ۱۰۶نفر به دلیل این بیماری در استان جانباخته اند.

به گزارش پویش خبر ، عبدالرسول همتی امروز با حضور در استودیو سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص آمار مبتلایان فارس گفت: در پی شناسایی ۷۴ مورد جدید دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مبتلایان به کرونا در استان فارس به ۵ هزار و ۵۶۶ نفر رسید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در باره تعداد جان باختگان استان فارس تا امروز نیز افزود: تا کنون ۱۰۶ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در استان، جان خود را از دست داده اند و در ۲۴ ساعت گذشته، مورد فوتی در استان نداشته ایم.

وی در خصوص بهبود یافتگان از این بیماری در استان تا امروز اضافه کرد: از میان مبتلایان به ویروس کرونا از ابتدا تا کنون در فارس، چهار هزار و ۸۲۶ نفر از بیماران بستری شده و افراد ایزوله خانگی، بهبود یافته اند.

همتی با تاکید به هم استانی ها بر لزوم رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، عنوان کرد: شهروندان با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تردد غیر ضروری در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، نقش موثری خواهند داشت.

با توجه به آمار های اعلامی از سمت دانشگاه علوم پزشکی که نشان دهنده کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در استان است ، بر اساس همین آمار ها تعداد مبتلایان در استان با توجه به آمار روزانه اعلام شده همچنان روند صعودی دارد .و این هشداری برای هم استانی ها است، افزایش تردد ها و شروع کسب و کارها و رعایت نکردن برخی از هموطنان سبب شده تا روند ابتلا به کرونا در کشور قطع نشود.

همه این ها در حالی است که بنا بر گزارش ها و تحقیقات ۱۶ درصد از بیماران بهبود یافته از این بیماری بار دیگر به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده اند و این هشداری است به هموطنان و همچنین مسئولان تا این روند ابتلا را کاهش دهند.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری