با توجه به اثرات تورم بر اقتصاد شاهد این هستیم که ارزش سهام عدالت با رشد خوبی به حرکت خود ادامه می‌دهد و افراد می‌توانند شاهد افزایش سرمایه خود باشد.

به گزارش پویش خبر ، امروز با پایان معاملات بازار سهام؛ ارزش سهام عدالت ۵۳۰ هزار تومانی بالاتر از ۱۵میلیون تومان ارزش گذاری شد که ۳۰ درصد آن معادل ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می باشد.
با توجه به اعلام اینکه در روز گذشته سخنگوی سهام عدالت بیان کرد تمامی افرادی که روش مستقیم را جهت آزاد سازی سهام خود انتخاب کرده‌اند این امکان را دارند که ۳۰% سهام خود را به فروش برسانند.
این روزها سوالات بسیاری از کارشناسان بازار سهام و بورس پرسیده می شود و روزهای شلوغی را سپری می کنند. سوالاتی از قبیل چگونگی انتخاب سهم و خرید و فروش سهام بگیرید تا سرمایه گذاریهای خرد و کلان در اتاق شیشه ایی بورس و بازار سهام. از جمله مهمترین و پرتکرار ترین سوالات این روزهای اقشار متوسط جامعه که خواسته یا ناخواسته پایشان به بازار سهام باز شده و در آن قدم گذاشته اند و دغدغه حفظ ارزش پول خود را در مقابل تورم بی سابقه و عجیب این روزهای بازار اقتصادی دارند این است که سهام عدالت خود و اعضای خانواده را بفروشند و اقدام به نقد کردن آن کنند تا بتوانند گوشه‌ای از مشکلات معیشتی خود را به سامان برسانند یا اینکه سهام عدالت را نگه دارند و منتظر سوددهی آن باشند؟
در پاسخ به این پرسش کارشناسان بازار سرمایه اظهار می دارند سهام عدالت به صورت پیش فرض برای نگه داشتن و استفاده از سود آن ایجاد و طراحی شده و با توجه به اثرات تورم بر اقتصاد شاهد این هستیم که ارزش سهام عدالت با رشد خوبی به حرکت خود ادامه می‌دهد و افراد می‌توانند شاهد افزایش سرمایه و همینطور سود سهام خود باشد. با توجه به این موضوع کارشناسان اقتصادی اعلام می کنند: افراد اگر نیاز مالی و خاصی ندارند بهتر این است که با آینده نگری در بازار جذاب سرمایه بمانند و در دراز مدت با تحلیل شرایط بازار که نشان دهنده رشد بورس است بتوانند از منافع سهام خود استفاده و سوددهی آن را ببینند و ارزش بالای آنرا حفظ کنند.

  • نویسنده : علی نامجو