این روزها بیشتر منابع خبری یا رسانه‌ها خودشان در شبكه‌هاي اجتماعي عضو و فعال هستند. حضور آنها در این شبکه‌ها می‌تواند به عنوان منبع مطرح شود و وقتی خبری در صفحه یک روزنامه در يك شبكه‌ اجتماعي منتشر می‌شود، حکم این را دارد که خود آن روزنامه خبر را منتشر کرده است.

پویش خبر، صادق دوپیکر:

اشخاص مهم هم این روزها صفحه فیس بوک یا اینستاگرام دارند یا در توییتر عضو هستند و می‌شود حرف‌هایی را که می‌زنند به عنوان منبع مطرح کرد.

اما نکته مهم اینجاست که چون هر کسی با هر کامپیوتری و از هر گوشه جهان قادر است که صفحه ای درست کند و آن را به نامی ثبت کند باید مواظب بود که صفحه اشخاص مطرح و مهم، صفحه خودشان باشد نه صفحه‌ای که به نام آنها ساخته شده است.

شبکه‌های اجتماعی بدین منظور تیک آبی را راه اندازی کرده اند. تیک آبی یا نشان تایید علامتی است که در کنار نام افراد مشهور در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است تا مخاطبان بتوانند پیج‌های رسمی و تایید شده را از پیج‌های فیک و تقلبی تشخیص دهند و با خیال راحت صفحه واقعی شخص مورد نظر را دنبال کنند. در واقع نمایش نشان تأیید در کنار یک اسم در یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام یعنی این حساب کاربری اینستاگرام متعلق به یک چهره مشهور یا برند جهانی است.

تیک آبی به مردم کمک می‌کند اکانت‌های تقلبی را از اصلی و رسمی تشخیص داده و به راحتی افراد و برندهایی را که می‌خواهند، دنبال کنند. این تیک آبی علاوه بر پروفایل، در نتایج جستجوی آن شبکه اجتماعی نیز نمایش داده می‌شود. با این ویژگی، مردم مطمئن می‌شوند که اکانت‌هایی که می‌خواهند فالو کنند، واقعاً رسمی هستند.

فقط با کمی دقت و حوصله و رعایت کردن نکاتی به سادگی آنچه که خواندید، شما هم می‌توانید صفحه‌های خود را به سمتی هدایت کنید که در شرایط حساس و بحرانی دوستانتان برای فهمیدن صحت یک خبر به صفحه شما مراجعه کنند. اعتباری که می‌توانید با دقت کردن در به اشتراک نگذاشتن هر خبری برای خودتان دست و پا کنید و ممکن است که یک روز
خیلی بکار بیایید .مثلاً اگر روزی خبر مهمی داشته باشید که منبعش خودتان هستید و هیچ کس دیگری آن را نمی‌داند، آن روز با انتشار خبر در صفحه خودتان، مخاطبان شما با اطمینان آن را پخش خواهند کرد. بدون آنکه با شک به خبرتان نگاه کنند و بگویند: «روی این صفحه هر خبری به اشتراک گذاشته می شود.»