رییس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صمت گفت: روابط‌عمومی‌ها باید با ارتقای سطح تعامل خود، رسانه‌ها را اقناع کنند.

به گزارش پویش خبر، محمدرضا انواری در نشست شورای روابط عمومی‌های وزارت صمت، با تاکید بر این‌که باید به محتوایی دست یابیم که علاوه بر بیان مسائل، به دستاوردها نیز بپردازد، خاطرنشان کرد: چنین محتوایی می‌تواند تاثیرگذار باشد و علاوه بر بیان واقعیت‌ها برای مخاطب، از سوگیری در بیان محتوا نیز پرهیز می کند.

رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ضرورت رصد و مراقبت از انتشار مطالب و برگزاری تورهای ویژه نخبگان و گروه‌های مرجع را باید مدنظر قرار داد.

برخورد مناسب با بحران‌های رسانه‌ای قابل پیش‌بینی

انواری در ادامه به بیان موضوعات مربوط به حوزه روابط‌عمومی وزارت صنعت، معدن وتجارت پرداخت و گفت: گزارش‌گیری ماهانه از حوزه‌های مختلف که با طراحی جداول اقدامات، فعالیت‌ها وعملکرد هر مجموعه به صورت شاخص بیان و به مرکز روابط‌عمومی ارسال شود.

وی رتبه‌بندی مجموعه‌ها پس از دریافت شاخص‌ها و بیان آن به صورت دوره‌ای و ارائه امتیاز هر شرکت و سازمان را از دیگر برنامه‌های پیش‌روی مجموعه متبوع خود یاد کرد و افزود: تعامل بیشتر و هم‌افزایی میان روابط‌عمومی‌های دستگاه‌ها برای کمک به پیشبرد اهداف، توجه به ایجاد محتوای جدید برای مخاطبان علاقه‌مند و تعامل با رسانه‌هابسیار مهم است.

وی با تاکید بر این‌که توجه به نیاز آموزشی نیروی انسانی شاغل در روابط‌عمومی‌ها به صورتی که هر کارشناس خبر قادر به انجام وظایف خود به صورت چند وجهی باشد را بایستی مدنظر قرار داد ، افزود: بیان مجموعه نکات قابل پیش‌بینی ضروری است تا بتوان پیش‌بینی خبری لازم را انجام داد.

بر همین اساس، تشکیل اتاق فکر عملیاتی ، حضور مستمر، مناسب و به موقع در فضای مجازی و توسعه اثربخشی مناسب در این زمینه، اطلاع‌رسانی مناسب و صحیح در زمان تحریم‌ها و جلوگیری از تشویش اذهان عمومی، تاکید به تولید محتوای بیشتر در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و استان‌ها، توجه به ظرفیت و امکانات روابط‌عمومی ها به عنوان موارد مورد توافق اعضای حاضر در نشست هم‌اندیشی مدیران ارتباطات و روابط‌عمومی‌های سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور یاد شده است.

  • منبع خبر : شاتا