بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان پیش‌بینی می‌کند در صورت ادامه اختلال در عرضه نفت روسیه و تاخیر در حضور نفت ایران در بازار، قیمت نفت به ۱۸۵ دلار در هر بشکه برسد.

به‌گزارش پویش خبر به نقل از بلومبرگ، بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان اعلام کرد اگر اختلال در عرضه نفت روسیه ادامه داشته باشد، قیمت نفت خام برنت در پایان سال جاری میلادی به ۱۸۵ دلار در هر بشکه می‌رسد.

قیمت نفت خام برنت در روز پنجشنبه و به‌دنبال روی گرداندن تاجران از نفت روسیه پس‌از حمله این کشور به اوکراین، به حدود ۱۲۰ دلار در هر بشکه رسید. جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا با درخواست‌های مکرر برای واردات نفت روسیه روبروست، اما هنوز هیچ تحریم همه‌جانبه‌ای علیه نفت این کشور اعمال نکرده‌است.
طبق گفته‌ تحلیلگران جی پی‌مورگان، در حال حاضر ۶۶ درصد از نفت روسیه هیچ خریداری ندارد.

تحلیلگران این بانک عقیده دارند در صورت درصورتی‌که نفت ایران بلافاصله به بازارهای جهانی نگردد، قیمت نفت در کوتاه‌مدت به ۱۲۰ دلار در هر بشکه می‌رسد.

گستردگی تحریم‌ها و در اولویت قرار گرفتن امنیت انرژی پیامدهایی برای فروش نفت روسیه به اروپا و آمریکا داشته و بر فروش ۴٫۳ میلیون بشکه در روز نفت تاثیر می‌گذارد.

این بانک سرمایه‌گذاری همچنان پیش‌بینی می‌کند متوسط قیمت نفت خام برنت در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی ۱۱۰ دلار در هر بشکه باشد، در سه‌ماهه سوم به ۱۰۰ دلار برسد و سه‌ماهه چهارم را با ۹۰ دلار به پایان برساند. جی‌پی‌مورگان انتظار دارد بدون حضور نفت ایران در بازار، متوسط قیمت نفت در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی ۱۱۵ دلار در هر بشکه، در سه‌ماهه سوم ۱۰۵ دلار و در سه‌ماهه پایانی ۹۵ دلار در هر بشکه باشد.