با توجه به اعلام گزارشات وضعیت بیماری کووید۱۹ در استان فارس ، آمار موارد فوت ناشی از کرونا ویروس در فارس به ۱۰۶ مورد رسیده است.

به گزارش پویش خبر ، عبدالرسول همتی با حضور در استودیو سلامت دانشگاه، آخرین وضعیت بیماری کووید۱۹ دراستان فارس را اعلام کرد و گفت: با بررسی هزار و ۲۴۵ نمونه در آزمایشگاه های تشخیصی ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته  ۱۰۸ مورد جدید مبتلا به این بیماری شناسایی شده اند.

وی افزود: با شناسایی موارد جدید، مجموع مبتلایان در استان فارس به پنج هزار و ۴۳۸ نفر افزایش یافت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز آمار تفکیک شده هر شهرستان را نیز بیان کرد: از این تعداد ۵۳مورد مربوط به شیراز؛ ۲۴ مورد مرودشت؛ چهار مورد زرین دشت؛ فیروزآباد، داراب  و کوار هر کدام دو مورد و اقلید  و مهر نیز هر کدام یک مورد بوده و مابقی مبتلایان، از مجموعه تحت پوشش دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان بوده است.

وی در مورد تعداد جانباختگان این بیماری در استان  اظهار کرد: طی روز گذشته تاکنون، متاسفانه دو نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده اند که بر این اساس آمار موارد فوت ناشی از کروناویروس در فارس به ۱۰۶ مورد رسید.

 همتی مجموع بهبود یافتگان ایزوله خانگی و مراکز درمانی استان را نیز چهار هزار و ۵۶۸ نفر اعلام کرد.

وی ضمن آروزی قبولی طاعات و عبادات مومنان در ماه مبارک رمضان، گفت: با توجه به برگزاری نماز عید سعید فطر در شهرستان های دارای وضعیت سفید در استان، توصیه می شود نمازگزاران از منزل اقدام به تهیه وضو کرده و ضمن همراه داشتن سجاده شخصی، از ماسک و دستکش استفاده کنند.

با توجه به گزارشاتی که روزانه توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز مبنی بر آمار روزانه مبتلایان اعلام میشود، روند ابتلا به بیماری ویروس کرونا در استان همچنان صعودی است ، این آمار ها نشان می دهد بعد از آغاز فعالیت ها و شروع کسب و کارها که سبب تردد بیشتر شده است و گاها رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی سبب این امر و افزایش بیماارن در استان شده است.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری