120 مورد جدید، که 81 مورد آن مربوط به شیراز است، آمار جدید مبتلایان به کرونا در فارس را به ۴۴۲۷ نفر رسانده است، رعایت فاصله گذاری های اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیر ضروری باید در شیراز جدی گرفته شود.

به گزارش پویش خبر ، عبدالرسول همتی، امروز در استودیو سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره آمار جدید مبتلایان به کرونا در استان فارس، گفت: با بررسی نمونه های ارسالی در آزمایشگاه های تشخیصی کرونا در فارس طی ۲۴ ساعت گذشته، نتیجه تست کرونای ۱۲۰ نفر مثبت اعلام شد .

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص مجموع مبتلایان ادامه داد: با شناسایی این ۱۲۰ مورد جدید، که ۸۱ مورد آن مربوط به شیراز است، آمار کرونا در استان فارس از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون به چهار هزار و ۴۲۷ نفر رسیده است.

وی درباره بهبودیافتگان از این بیماری در استان  اضافه کرد: تا کنون سه هزار و ۷۹۸ نفر از مبتلایان بستری شده و ایزوله خانگی در استان فارس بهبود یافته اند.

همتی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، آمار فوتی بر اثر کرونا در استان نداشته ایم عنوان کرد: تا کنون ۹۸ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس در فارس جان باخته اند.

وی با اشاره به افزایش مبتلایان در شیراز  تصریح کرد: به دلیل جمعیت بالای شهر شیراز، لزوم رعایت فاصله گذاری های اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیر ضروری باید در شیراز بیش از سایر شهرهای استان، جدی گرفته شود.

همتی در پایان تاکید کرد: مردم سایر شهرهای فارس نیز باید در رعایت نکات بهداشتی نهایت توجه را برای کاهش آمار انتشار ویروس داشته باشند.

روند ابتلا به کرونا در استان فارس به خصوص شهر شیراز همچنان صعودی است و این به دلیل شروع فعالیت ها و تردد و عبور و مرور عادی در شهر است، آغاز فعالیت ها و جدی نگرفتن شرایط شیوع کرونا میتواند دلیل افزایش بیماران در استان به خصوص شیراز باشد که این اتفاق مشابه نیز در خوزستان در حال وقوع است و خوزستان همچنان در وضعیت قرمز ابتلا به کرونا قرار داد.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری