با توجه به افزایش آمار روزانه مبتلایان در کشور و گزارش های اعلام شده توسط وزارت بهداشت مجموع بیماران کرونا در کشور به ١۴٨ هزار و ٩۵٠ نفر رسید.

به گزارش پویش خبر امروز کیانوش جهانپور آمار روزانه مبتلایان در کشور را اعلام کرد: از دیروز تا امروز و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ٢٨٢ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان افزایش روزانه مبتلایان در کشور در خصوص شرایط بیماران جدید شناسایی شده افزود: از بین مبتلایان جدید، ۴٣۵ مورد بستری و ١٨۴٧ بیمار به صورت سرپایی خدمات رسانی شدند.

وی با بیان اینکه در برخی استان ها وضعیت هشدار دهنده شده است درباره مجموع بیماران تا امروز گفت: مجموع بیماران کرونا در کشور به ١۴٨ هزار و ٩۵٠ نفر رسید.

 با توجه به افزایش آمار مبتلایان کشور که بر اساس گزارش های رسیده مختص به برخی از استان هایی است که در وضعیت قرمز ابتلا به کرونا قرار دارند ، امروز کیانش جهانپور در خصوص آمار مرگ ومیر ناشی از این بیماری در کشور بیان کرد:متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵٧ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ٧٣۴ نفر رسید.

وی با ابراز خشنودی از بهبودی هموطنان از این بیماری عنوان کرد:  خوشبختانه تاکنون ١١۶ هزار و ٨٢٧ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

بنا بر گزارش ها با افزایش مبتلایان در استانهای قرمز وضعیت همه گیری کرونا در این استانها جدی است ، سخنگوی وزارت بهداشت در مورد بیمارانی که در وضعیت وخیم این بیماری هستند اضافه کرد: ٢۵٣٣ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته رییس روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، تاکنون ٩١۵ هزار و ٩٩٨ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

جهان پور با بیان اینکه  وضعیت استان خوزستان همچنان قرمز و محدودیت های اعلام شده باید رعایت شود، در مورد دیگر استان هایی که در وضعیت هشدار هستند تصریح کرد: در حال حاضر، استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، اصفهان و هرمزگان در وضعیت هشدار قرار دارند.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری