با اضافه شدن ۲۱۱۱ بیمار جدید مجموع آمار مبتلایان به کرونا در کشور به ۱۲۴ هزار و ۶۰۳ نفر رسید.در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۰ استان موارد فوتی صفر گزارش شده است.

 به گزارش پویش خبر سخنگوی وزارت بهداشت امروز با بیان اینکه  افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کشور را شاهد هستیم گفت : از دیروز تا امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۱۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

کیانوش جهانپور در خصوص مجموع مبتلایان به کرونا در کشور ادامه داد: با شناسایی این تعداد  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۴ هزار و ۶۰۳ نفر رسید.

وی درباره شرایط بیماران جدید شناسایی شده گفت: از بین مبتلایان جدید، ۴۲۴ مورد بستری و یک هزار و ۶۸۷ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص تعداد جانباختگان کشور تا امروز بر اثر بیماری ویروس کرونا عنوان کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۱۱۹ نفر رسید.

وی با اظهار خشنودی از افزایش بهبود یافتگان در مورد تعداد بهبودیافتگان کشور افزود: خوشبختانه تا کنون ۹۷ هزار و ۱۷۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

رییس روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره تعداد بیمارانی که در کشور در شرایط سخت این بیماری قرار دارند نیز گفت: ۲۶۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

کیانوش جهانپور با ابراز خرسندی از کاهش میزان فوتی ها بر اثر این بیماری در کشور بیان کرد:  در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۰ استان موارد فوتی صفر و در ۶ استان یک مورد فوتی گزارش شده است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت تا کنون ۷۱۶ هزار و ۱۷۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی درخصوص شرایط استان خوزستان تاکید کرد: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است اما سایر استانها وضعیت نسبتا پایداری دارند.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

 

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری