با توجه به آمار های روزانه کرونا در کشور مجموع بیماران در کشور به ۱۹۲ هزار و ۴۳۹ نفر رسید.مجموع فوتی‌ها به ۹ هزار و ۶۵ نفر رسید.

به گزارش پویش خبر، سیما سادات لاری، امروز سه شنبه با توجه به آمار های روزانه کرونا و افزایش مبتلایان در کشور، گفت: در طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۵۶۳ مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص مجموع مبتلایان کشور تا امروز ادامه داد: با شناسایی این تعداد آمار بیماران در کشور به ۱۹۲ هزار و ۴۳۹ نفر رسید.

وی درباره تعداد جانباختگان کشور افزود: در شبانه روز گذشته ۱۱۵ مورد فوتی داشته‌ایم، مجموع فوتی‌ها به ۹ هزار و ۶۵ نفر رسید.

لاری در ادامه  در خصوص تعداد بهبود یافتگان از این بیماری در کشور اضافه کرد: آمار بهبود یافتگان نیز تاکنون به ۱۵۲ هزار و ۶۷۵ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با توجه به افزایش روزانه مبتلایان کشور درباره بیماران با وضعیت شدید بیماری افزود: ۲ هزار و ۸۱۵ نفر از بیماران در وضعیت شدید و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

به گفته لاری سخنگوی وزارت بهداشت تا کنون یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۶۰۹ مورد تست تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

وی در خصوص شهرهایی که در وضعیت قرمز این بیماری قرار دارند، گفت: استان‌های خوزستان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، لرستان، کرمانشاه، گلستان، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

این آمار ها در حالی از سمت وزارت بهداشت گزارش می شود که دانشگاه های علوم پزشکی استانها اجازه اعلام آمارهای جداگانه را به رسانه های مریوط ندارند. افزایش آمار مبتلایان و افزایش تعداد جانباختگان نگرانی ها را افزون کرده است. رعایت نکردن بسیاری از محدودیت ها توسط مردم به این افزایش آمار دامن زده است.

با توجه به افزایش آمار ها در استان های که وضعیت آنها قرمز اعلام شده است و ادامه رفت و آمدهای بین استانی می توان احتمال افزایش آمار را در روزهای آتی پیش بینی کرد.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری