قاعدتا تمام تلاش این است که تعداد کمتری مبتلا شوند و همین افراد مبتلا هم در بازه زمانی طولانی تر اتفاق بیفتد که نظام بهداشتی درمانی توانایی پاسخگویی به بیماران کووید ۱۹ را داشته باشد

به گزارش پویش خبر، در شرایط صعودی شیوع کرونا در کشور و بر اساس شنیده ها که حاکی از ابتلای ۷۰ درصد مردم به بیماری کرونا است ،امروز کیانوش جهانپور در خصوص احتمال شیوع و ابتلای ۴۰ تا ۷۰ درصد مردم به بیماری کرونا برای گذر از اپیدمی کرونا گفت :چنین وضعیتی مد نظر وزارت بهداشت نیست. قاعدتا تمام تلاش این است که تعداد کمتری مبتلا شوند و همین افراد مبتلا هم در بازه زمانی طولانی تر اتفاق بیفتد که نظام بهداشتی درمانی توانایی پاسخگویی به بیماران کووید ۱۹ را داشته باشد. بنابراین نه از شیوع ۴۰ تا ۷۰ درصدی استقبال می کنیم و نه چنین انتظاری داریم.

به نقل از انتخاب جهانپور افزود: ابتلای این تعداد به بیماری کووید ۱۹ و حتی ویروس سریع الانتقال دیگری هم اگر باشد ممکن نیست. زیرا اغلب افراد مبتلا نمی شود و همه افرادی هم که مبتلا می شوند درچار عوارض شدید نمی شوند بنابراین این سیاست درستی نیست و بیشتر افرادی هم که این حرفها را در دنیا می زنند بیشتر سیاسیون هستند تا پزشکان و اپیدمیولوژیست ها.

وی با تاکید به،در خانه ماندن مردم و عدم دید و بازدید و خودداری از تردد های بیجا که سبب کم شدن تعداد بیماران و کند شدن ورود بیماران به بیمارستان ها میشود  در پاسخ به پرسشی درباره شایعه شیب نزولی اپیدمی کرونا گفت: چنین استنباطی نداریم و هنوز زود است که به مرحله نزولی کرونا برسیم البته به علت تعطیلات نوروز ممکن است برخی آزمایشگاهها مثلا یک روز تعطیل باشند و نمونه گیری ها کمتر انجام شود اما اظهار نظر در مورد ورود به شیب نزولی اپیدمی کرونا زود است البته بر اساس گزارش ها در برخی بیمارستانها روند ورود بیماران جدید روند کندشده تری دارد اما این به معنای ورود به شیب نزولی این بیماری نیست.

 

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری