کمیسیون اتحادیه اروپا (EU) پیش بینی رشد اقتصاد ترکیه در سال 2021 را از 5.2 درصد به 9 درصد افزایش داد.

به گزارش پویش خبر، کمیسیون اتحادیه اروپا گزارش “پیش بینی های اقتصادی اروپا در پاییز ۲۰۲۱” را منتشر کرده است. در گزارشی با عنوان «از بهبود تا توسعه» تخمین زده می‌شود که اقتصاد اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ ۵ درصد، در سال ۲۰۲۲ ۴٫۳ درصد و در سال ۲۰۲۳ ۲٫۵ درصد رشد کند.

در این گزارش پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد منطقه یورو در سال ۲۰۲۱ به میزان ۵ درصد، در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴.۳ درصد و در سال ۲۰۲۳ رشد ۲.۴ درصدی را تجربه کند. در گزارش قبلی «تابستان» کمیسیون اروپا، پیش‌بینی شده بود که اقتصاد اتحادیه اروپا و منطقه یورو در سال ۲۰۲۱ ۴٫۸ درصد و در سال ۲۰۲۲ رشد ۴٫۵ درصدی داشته باشد.

در گزارش پاییز سال ۲۰۲۱، آلمان ۲٫۷ درصد، فرانسه ۶٫۵ درصد، ایتالیا ۶٫۲ درصد، اسپانیا ۴٫۶ درصد، هلند ۴ درصد، بلژیک ۶ درصد، رشد یونان ۷٫۱ درصد و ایرلند ۱۴٫۶ درصد برآورد شده است.

در این گزارش پیش بینی شده است که نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا در سال جاری ۷٫۱ درصد و در منطقه یورو ۷٫۹ درصد خواهد بود، این نرخ در یونان ۱۵٫۳ درصد، در اسپانیا ۱۵٫۲ درصد، در ایتالیا و فرانسه ۹٫۸ درصد است. در ترکیه ۸ درصد و در آلمان ۳٫۶ درصد باشد.

در این گزارش، نرخ تورم در اتحادیه اروپا ۲٫۶ درصد و در منطقه یورو در سال جاری ۲٫۴ درصد برآورد شده است، در حالی که نسبت کسری بودجه به تولید ناخالص داخلی ۱۱٫۱ درصد در مالت و ۹ درصد در یونان در سال جاری است. ۹، ۹٫۴ درصد در ایتالیا، ۸٫۱ درصد در فرانسه و اسپانیا، و ۶٫۵ درصد در آلمان.

  • نویسنده : مترجم: امین جهانگیری نیا
  • منبع خبر : آناتولی (ترکیه)