رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند گفت: طرح اهدای کتاب، اهدای دانایی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه، غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ها و استفاده بهینه عموم از کتاب‌های بلااستفاده در این شهرستان در حال  اجرا میباشد.

به گزارش پویش خبر، حمید بهداروندی همچنین ضمن قدردانی ازاداره کتابخانه های عمومی شهرستان گتوند اظهار کرد: بر اساس این طرح،که زحمت آن بردوش اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گتوندمی باشد افراد حقیقی و حقوقی که کتاب‌های غیرضروری، مفید و قابل‌استفاده دارند، تشویق می‌شوند که این کتاب‌ها را به کتابخانه‌ها هدیه کنند.
دبیر انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گتوند  هدف اصلی از اجرای طرح مذکور را ترویج فرهنگ مطالعه عنوان کرد و افزود: گسترش مشارکت همگانی در حمایت از مطالعه کتاب، ترویج سنت حسنه اهدای کتاب، احساس تعلق خاطر و ارتباط خانواده‌ها به‌ویژه نسل جوان با کتاب، غنی‌سازی منابع کتاب‌خانه‌ها، استفاده عموم مردم از کتاب‌های مفید و بلااستفاده موجود در منازل و ادارات را می‌توان نتیجه اجرای طرح نامبرده، دانست.
بهداروندی تصریح کرد: در طرح اهدا کتاب اهدا دانایی، مردم خیّر و فرهنگ دوست شهرستان می‌توانند در اقدامی ماندگار و خداپسندانه با اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی در ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های عمومی سهیم باشند.
وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت اهدای کتاب‌های عمومی و کمک‌درسی مازاد و بلااستفاده خود، همه‌روزه به‌جز ایام تعطیل به یکی از کتابخانه‌های عمومی محل سکونت خود مراجعه نمایند.
گفتنی است شهرستان گتوند دارای تعداد ۹ باب کتابخانه عمومی میباشد.