روند افزایش روزانه مبتلایان در فارس ادامه دارد و مجموع بیماران به ۶ هزار و ۵۳۷ نفر رسیده است.تا کنون ۱۱۳ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در استان جانباخته اند.

به گزارش پویش خبر، عبدالرسول همتی، امروز با اشاره به افزایش روزانه مبتلایان در فارس در استودیو سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به خبرنگاران گفت: از یک هزار و ۵۹ نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تشخیص کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸۲ نمونه مثبت اعلام شده است.

وی در خصوص آمار کلی مبتلایان تا امروز ادامه داد:با شناسایی این تعداد و  افزایش مبتلایان آمار کنونی استان فارس به ۶ هزار و ۵۳۷ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: تا کنون ۱۱۳ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در استان، جان خود را از دست داده اند که ۶۹ نفر مربوط به شیراز بوده است.

وی اضافه کرد: از میان مبتلایان به ویروس کرونا از ابتدا تا کنون در فارس، پنج هزار و ۷۶۲ نفر از بیماران بستری شده و افراد ایزوله خانگی، بهبود یافته اند.

همتی با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا، عنوان کرد: شهروندان با رعایت اصول بهداشتی در مراکز پرترددی مانند ناوگان حمل و نقل عمومی در کاهش انتقال ویروس نقش موثری دارند.

وی تصریح کرد: با  استفاده از وسایل حفاظت فردی، ضدعفونی کردن سطوح و وسایل ورزشی در باشگاه ها، رعایت فاصله ۲ متری و … می توان به مقابله با شیوع ویروس کرونا پرداخت و شهروندان هر گونه تخلف در مورد عدم رعایت نکات بهداشتی را می توانند با شماره ۱۹۰ در میان بگذارند.

روند افزایش ابتلا در استان فارس این نگرانی را ایجاد می کند که پیک افزایش دیگری برای استان در راه هست، هم جواری استان فارس با استان هایی که در وضعیت قرمز و هشدار این بیماری قرار دارند آزاد بودن رفت آمد های میان این استان ها و استان فارس شاید دلیل دیگری بر افزایش میتلایان به کرنا در فارس باشد.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری