روند صعودی مبتلایان به کرونا ادامه دارد،آمار کنونی استان فارس به پنج هزار نفر رسیده است. مردم در خانه ماندن، فاصله مناسب در روابط اجتماعی و استفاده از ماسک در زمان خروج از خانه را جدی بگیرند.

به گزارش پویش خبر با توجه به روند صعودی مبتلایان به کرونا در فارس عبدالرسول همتی امروز در خصوص شناسایی موارد جدید ابتلا در استان گفت: از یک هزار و ۶۳۴ نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تخصصی کرونای استان، ۱۲۶ مورد مثبت شناسایی شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به پنج هزار نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه پزشکی علوم پزشکی شیراز در خوصوص آمار جانباختگان استان فارس افزود: متاسفانه ۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این دو مورد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به ۱۰۰ نفر رسیده است.

وی درمورد تفکیک موارد فوتی استان بر اثر ابتلا به ویورس کرونا از شروع تاکنون عنوان کرد:  از این تعداد ۶۳ مورد مربوط به شیراز؛ ۹ مورد مرودشت؛ ۳ مورد آباده؛ اقلید و کازرون هر کدام ۲ مورد؛ رستم، داراب، پاسارگاد، زرقان، ارسنجان، سروستان، نی ریز و بیضا هر کدام یک نفر بوده و مابقی جانباختگان نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های استان است.

همتی با اظهار تاسف درصد جانباختگان مرد و زن در استان را تفکیک و بیان کرد: آمار جانباختگان بر اثر کروناویروس در استان، ۵۹درصد به مردان و ۴۱درصد به زنان اختصاص دارد و میانگین سنی جانباختگان نیز ۶۵ سال است.

وی همچنین در مورد آمار بهبودیافتگان  در استان گفت: بهبود یافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان تا امروز چهار هزار و ۱۰۲ نفر هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: روند ابتلا به بیماری کووید۱۹ در استان فارس رو به افزایش است و مردم باید برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و قطع زنجیره های انتقال این بیماری به مسئولان و کادر درمان کمک کنند.

همتی از مردم خواست که در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی، فاصله مناسب در روابط اجتماعی و استفاده از ماسک در زمان خروج از خانه را جدی بگیرند.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری