معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: گذر فرهنگی برادران مظفر همزمان با برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر در کنار این جشنواره برپا و در فضای عمومی‌به مردم خدمات فرهنگی ارائه می‌کند.

پویش خبر- جعفری با بیان این مطلب افزود: سازمان زیباسازی از ابتدای سال براساس سیاست‌هایی که شورای شهر و شهردار تهران تدوین کردند، موضوع توسعه فضاهای شهری تهران را در دستور کار داشت. اولین اقدام در نوروز ۹۸ در کنار سایر فعالیت های هنری و فرهنگی؛ میدان راه آهن، باغ فردوس و برادران مظفر را به عنوان محل هایی برای اجرای برنامه های فرهنگی با عنوان نوروزگاه برگزید در حالیکه هر کدام از اینها یک تم و درون مایه داشتند.
وی ادامه داد: نگاه ما این است که بخش مهمی‌از توسعه فضاهای عمومی‌شهر در برنامه ریزی رویدادها برای هویت بخشی به این فضاها باشد. این فضاها خودشان را نشان خواهند داد و هر جایی که نیاز به توسعه کالبدی و اقدامات دیگری هم اگر باشد سازمان زیباسازی انجام خواهد داد.
جعفری افزود: شورای شهر در همین راستا شهرداری را موظف کرده تا ۵ پلازا را تعریف کند که ما سه پلازا را تعریف کرده و برای آنها برنامه داشتیم. ضمن اینکه در ادامه متناسب با رویدادها و برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و شهری که رخ می‌دهد برای هر کدام برنامه‌هایی پیش بینی شده است.
معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: امسال در کنار جشنواره جهانی فیلم فجر که الان در حال برگزاری است گذر برادران مظفر را که نوروز امسال به عنوان گذر فرهنگ و هنر تعریف شده بود و برنامه‌های ادبی و داستان خوانی و روایت خوانی را داشت، با توجه به مجاروت آن با سینما فلسطین به عنوان گذر سینما برای اولین بار تعریف کردیم که خدماتی را در حوزه سینما در فضای عمومی ‌ارائه می‌دهد.
وی افزود: اصولا در فستیوال‌های خارجی هم این اتفاق میفتد که قسمتی از فضاهای عمومی‌شهری به رویدادها اختصاص می‌یابد. خیابان برادران مظفر سال‌ها بی استفاده بود که با این رویدادها به رونق سابق خود خواهد رسید. برنامه گذر سینما شامل برنامه‌های متنوعی است که از ساعت ۱۷ تا ۲۳ با حضور افراد سینما و رسانه و بسیاری از مهمانان داخلی و خارجی در فضای عمومی‌ برگزار می شود.
جعفری اضافه کرد: روزانه دو اکران فیلم از منتخب فیلم جشنواره‌های امسال و سال‌های گذشته صورت می‌گیرد و در کنار آن هر روز فیلمنامه خوانی از سوی بازیگران و افراد شاخص سینما داریم. همچنین غرفه‌هایی هم برای ارائه خدمات غذایی و پذیرایی دایر شده‌اند. همه اینها در کنار هم باعث شده فضای جذاب فرهنگی بوجود آید و امیدواریم بتوانیم فضاهای عمومی‌را به نفع مردم و شهر تغییر داده و تا آخر سال این اقدام را ادامه بدهیم.

  • منبع خبر : روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران