مدیرعامل شرکت مس گفت: شرکت مس هم‌اکنون وضعیت خوبی را دنبال می‌کند و خوشبختانه در شش‌ماهه نخست 98 توانستیم بیش از 132 هزار تن کاتد تولید کنیم و در این بازه زمانی ارزش بازار شرکت در بازار سرمایه نیز از 40 هزار میلیارد تومان عبور کرد.

به گزارش پویش خبر، اردشیر سعدمحمدی در جلسه تولید مجتمع مس سرچشمه با اشاره به برگزاری استارتاپ ویکند ایمنی در این مجتمع، افزود: بحث این استارتاپ را باید جدی گرفت و صرفاً با برگزاری یک همایش آن را رها نکرد و خواهشمندم که موضوعات و محورهای این استارتاپ عملیاتی شود و کسانی که ایده داده‌اند در عمل به اجرا نزدیک کنیم.

او بیان کرد: به‌زودی نرم‌افزارهایی که توسط متخصصین شرکت مس برای یکسان‌سازی تعیین قیمت تمام‌شده یا ERP داخلی؛ که برای نخستین بار در کشور برای یک شرکت توسط خود مجموعه نوشته می‌شود و بسیار ارزشمند است؛ شکل می‌گیرد تا بحث هزینه و درآمد را به لحاظ هوشمند سازی سیستم از طریق آی‌تی مجموعه را سیستمی کنیم.

مدیرعامل شرکت مس از شرایط تحریم به‌عنوان یک فرصت برای شرکت صنایع مس یاد کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی سبد مشتری‌های خود را افزایش داده‌ایم و این اتفاق شکل گرفته است.

سعدمحمدی ادامه داد: همین امروز بیش از ۳۰۰ هزار تن تقاضا برای مس داریم که خدا را شکر این فضا را شکافته‌ایم و این نکته‌ای مثبت است که تقاضای بازار شکل‌گرفته و باید خودمان را تطبیق بدهیم تا جایگاه خود را در سطح بین‌المللی نیز حفظ کنیم.

او تصریح کرد: برای سال آینده، با توجه به راه‌اندازی کوره خاتون‌آباد، برای اولین بار از تولید ۳۰۰ هزار تن کاتد عبور کنیم و اعتقاد قلبی دارم که جایگاه شرکت ملی صنایع مس جایگاه کنونی نیست؛ چراکه پتانسیل و ظرفیت را هم به لحاظ متخصص، هم به لحاظ ظرفیت و هم داشتن معدن و … دارد و باید جایگاه بالاتری داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اضافه کرد: ارزش بازار شرکت مس در بازار سرمایه که در سال گذشته ۳۲ هزار میلیارد تومان بود، در سال جاری از ۴۰ هزار میلیارد تومان عبور کرد و در دو سال آینده مطمئن هستم از فولاد مبارکه اصفهان نیز عبور خواهیم کرد.

سعدمحمدی یادآور شد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده کنسانتره دره آلو را به مدار بیاوریم که توسط مجتمع مس سرچشمه مدیریت و منتقل می‌شود، در خصوص دره زار نیز به مس سرچشمه متصل می‌شود و پیش‌بینی این است که در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد. در مجتمع مس سونگون نیز عملیات اجرایی پیمانکاری ۱۵۰ هزار تن آن  شروع شده و در میدوک نیز هفته آینده فاز دوم آن را تعیین تکلیف می‌کنیم.

او تأکید کرد: مسیری که شکل می‌گیرد و جلو می‌رود امیدواریم مس را ازلحاظ درآمد فروش و هم جایگاه فعلی متحول کند و باید همه برای این هدف تلاش کنیم، همچنین با همخوانی فکری که در هیئت‌مدیره شکل‌گرفته مبنای فکری ما برای توسعه همسو است و با سرعت دادن به کار به اهداف دست بیابیم.

سعدمحمدی اضافه کرد: اگر همدلی در کار  باشد مطمئناً همه مسائل حل می‌شود و حاشیه‌ها هم همیشه یک سیستم را دچار مشکل می‌کند لذا اگر یکدل باشیم روزهای بهتری برای شرکت مس رقم خواهد خورد.

  • منبع خبر : روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه