بنا به گزارشات که حاکی ازاین است که ویروس نه ضعیف شده و نه از بین رفته است، افزایش روزانه مبتلایان ، اعلام هشدار به استان ها برای رعایت پروتکل ها است.

به گزارش پویش خبر، با توجه به گزارشات وزارت بهداشت مبنی بر افزایش بیماران به کرونا در کشور و اعلام هشدار به استان ها به دلیل افزایش آمار روزانه ابتلا به کرونا در کشور، کیانوش جهانپور، امروز در ارتباط زنده با شبکه خبر سیما، به ارائه آمار کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور پرداخت.

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد تعداد بیماران شناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته گفت: ۳ هزار و ۱۱۷ مورد جدید ابتلا ظرف ۲۴ ساعت شبانه روز گذشته در کشور شناسایی شد که با این احتساب این تعداد افزایش ، مجموع  آمار مبتلایان به کرونا به ۱۵۷ هزار و ۵۶۲ نفر رسید.

وی تعداد بهبود یافتگان تا امروز را نیز ۱۲۳ هزار و ۷۷ نفر اعلام کرد.

جهانپور در خصوص مورد فوتی بر اثر این بیماری در کشور افزود: با ۶۴ مورد فوتی در شبانه روز گذشته، آمار فوتی‌ها نیز به ۷ هزار و ۹۴۲ نفر رسید.

به گفته جهانپور، تا شبانه روز گذشته تعداد ۲ هزار و ۵۶۵ نفر از بیماران در وضعیت شدید و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

وی افزود: تا کنون ۹۷۵ هزار و ۹۳۶ مورد تست تشخیص کرونا در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت انجام شده است.

با توجه به روند صعودی و افزایش ابتلا به کرونا در کشور  وضعیت هشدار به استانها الزامی است، زیرا استان های سفید همجوار با استان های قرمز در خطر افزایش ابتلا به کرونا قرار دارند .

این در حالی است که چندی پیش علی رضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت صراحتا عنوان کرد این تصور که با گرم شدن هوا ویروس از بین می رود، تصور غلطی است.ویروس نه ضعیف شده و نه از بین رفته است. بلکه اگر کنترل شده، به خاطر رعایت مردم است که اگر بخواهیم پروتکل‌های بهداشتی را نادیده بگیریم، ویروس دوباره اوج می‌گیرد. مثل استان‌هایی که در وضعیت هشدار قرار گرفته‌اند.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری