مجموع قربانیان در استان به دلیل ابتلا به کرونا به ۱۴۴ نفر رسید، این در حالی است که روز به روز با افزایش آمار مبتلایان به کرونا مواجه هستیم.

به گزارش پویش خبر،عبدالرسول همتی، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان فارس به خبرنگاران گفت: در حالی که شمار مبتلایان به کرونا در فارس، روز به روز افزایش می یابد، تعداد مبتلایان به ۱۰ هزار و ۶۳۱ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: شمار فوتی های ناشی از ابتلا به کرونا در فارس طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۶ نفر بود که مجموع قربانیان در استان به دلیل ابتلا به کرونا را به ۱۴۴ نفر رساند.

وی اعلام کرد: متاسفانه بی توجهی مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی موجب شد تا در روزهای اخیر شاهد آمار بالای ابتلا به این بیماری در استان باشیم.

همتی در خصوص بهبودیافتگان و بیماران با شرایط حاد ادامه داد: هشت هزار و ۱۱۷ نفر، آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی در استان داریم و در حال حاضر ۳۶۶ بیمار مشکوک و علامت دار به کرونا در بخش های عمومی هستند که ۵۴ نفر از آنها در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های استان تحت بستری قرار دارند.

معاون بهداشت دانشگاه تصریح کرد: شهروندان باید شیوع کرونا و آمار موجود را جدی بگیرند، از تردد غیر حضوری خودداری کرده و از ماسک استفاده کنند.

روند افزایش ابتلا در استان فارس نگران کننده است و همچنان فعالیت ها و رفت و آمدها در استان با شرایط عادی ادامه دارد، افزایش تعداد جانباختگان در دو روز گذشته هشداری برای مسئولان در خصوص روند افزایشی این بیماری در استان است.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری