برداشت گندم در حوزه جنوبی استان فارس تقریبا رو به پایان است و در چند روز آینده به کمربند میانی استان فارس خواهد رسید، می توانیم گندم مورد نیاز استانهای مقصد را تامین کنیم.

به گزارش پویش خبر، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان فارس اعلام کرد: تولید گندم در استان فارس با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به مرز ۴۰۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش شاتا، لطیف رستاد با بیان این مطلب، افزود: امسال بارندگی های بسیار خوبی داشتیم و همین موضوع منجر به افزایش تولید در استان شده است.

وی با اعلام اینکه برداشت گندم در حوزه جنوبی استان فارس تقریبا رو به پایان است و در چند روز آینده به کمربند میانی استان فارس خواهد رسید ، اضافه کرد: خوشبختانه در حوزه های جنوبی تاکنون در حدود ۴۰۰ هزار تن برداشت گندم داشته ایم که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از رشدی ۳۰ درصدی برخوردار شده ایم.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان فارس تصریح کرد: کیفیت گندمهای استحصالی نسبت به سنوات گذشته بسیار خوب است و بخش قابل توجه ای از گندم خریداری شده به مراکز ذخیره سازی بلند مدت انتقال داده شده است.

رستاد اضافه کرد: تاکنون هم نزدیک به ۱۴۰۰۰ تن گندم بر اساس برنامه حمل برون استانی که از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران ابلاغ گردیده به استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان ، تهران و چهارمحال و بختیاری ارسال شده است.

وی گفت: با پیگیریهای بعمل آمده سعی خواهیم کرد آهنگ حمل برون استانی را تقویت کنیم تا زودتر بتوانیم گندم مورد نیاز استانهای مقصد را تامین کنیم.

افزایش ۳۵ درصدی خرید دانه روغنی کلزا

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان فارس در ادامه بیان کرد: تا امروز حدود ۱۸۰۰۰ تن خرید دانه روغنی کلزا داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۳۵ درصدی داشته است و امسال بخش قابل توجهی از این دانه روغنی از مراکز خرید به کارخانجات روغنکشی خارج استان ارسال شد.