ظرفیت‌های دانشکده کشاورزی شیراز به منظور انتقال آهوی ایرانی به زمین‌های این دانشکده با حضور ظهرابی معاون سازمان حفاظت محیط زیست بررسی شد.

پویش خبر- در جلسه‌ای که در دانشکده کشاورزی شیراز برگزار شد، ظرفیت‌های دانشکده کشاورزی به منظور انتقال آهوی ایرانی به زمین‌های دانشکده با هدف تکثیر، پرورش و حفاظت از این گونه و ایجاد سایت آموزشی، پژوهشی و تفریحی بررسی شد.

ظهرابی، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ایران در این جلسه اظهار امیدواری کرد که با بررسی همه جانبه طرح، بتوان گونه آهوی ایرانی را به این دانشکده انتقال داد و به بازپروری گونه‌های آسیب دیده پرداخت.

وی ادامه داد: علاوه بر بحث حفاظت و پرورش، تنوع آسیب گونه‌ها در حیات وحش برای درمان و تحقیق و پژوهش، فرصت ارزنده‌ای است.

عدالت رئیس دانشکده کشاورزی شیراز گفت: این دانشکده حدود دو هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی در دشت باجگاه دارد و در بازه زمانی ۶۰ ساله تمام تلاش خود را برای حفظ این اراضی در راستای حفظ محیط زیست و حداقل دستکاری و دخالت عوامل انسانی کرده است.

وی افزود: با توجه به حضور اساتید و تثبیت زمین‌های این دانشکده با رویکرد حفظ محیط زیست و تامین زیستگاه برای حیوانات وحشی، این اراضی ظرفیت بسیار مناسبی برای ساخت سایت پژوهشی است.

رئیس دانشکده کشاورزی شیراز اظهارداشت: در صورت فراهم بودن تمام شرایط، تامین منابع مالی مورد نیاز و استفاده از فرصت‌های بالقوه دانشکده، می‌توان برنامه انتقال آهوی ایرانی را با هدف تکثیر، پرورش و حفاظت از این گونه و ایجاد سایت آموزشی، پژوهشی و تفریحی اجرا کرد.

  • منبع خبر : برنا