با توجه به اینکه این روش کمک درمانی (اهدای پلاسمای خون) توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تایید است، در روزهای آینده آمار اولیه پلاسما درمانی به عنوان یک مداخله اثر بخش اجرایی شود تا بتوانیم خبرهای خوبی از نتایج امید بخش آن به مردم ارائه دهیم

به گزارش پویش خبر ،رازقی  رییس مرکز کنترل ترافیک راهور تهران از ترافیک سنگین در معابر اصلی و بزرگراه های تهران خبر داد و این در حالی است که علی رضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران اعلام کرد همچنان احتمال بروز موج جدید بازگشت و شیوع کرونا در تهران وجود دارد.

سرهنگ رازقی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص وضعیت ترافیکی معابر بزرگراهی پایتخت در صبحگاه شنبه ۱۶ فروردین‌ ماه اظهار داشت: بزرگراه شهید همت در مسیر غرب به شرق از ستاری، شهید حکیم در مسیر غرب به شرق از خروجی ستاری، بزرگراه هاشمی رفسنجانی در مسیر غرب به شرق از اشرفی اصفهانی، شیخ فضل الله در مسیر غرب به شرق از تیموری، آزادی در مسیر غرب به شرق از شهیدان و مسیر جنوب به شمال نواب از ۹ دی دارای بار ترافیکی نسبتا سنگینی هستند.

رازقی ادامه داد: در بزرگراه شهید زین الدین در مسیر شرق به غرب از شمس‌آباد و در بزرگراه شهید حاج قاسم‌ سلیمانی در مسیر شرق به غرب از خروجی کرمان بار ترافیکی صبحگاهی را شاهد هستیم.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، علیرضا زالی گفت: پیوستن به مجموعه غربالگری ملی توسط تیم بهداشت و درمان مشکلات آماری شهر تهران برطرف می‌شود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران تاکید کرد: همچنان ممکن است شاهد امواج جدیدی از بازگشت و شیوع کرونا در تهران باشیم. وی اظهار امیدواری کرد که با انجام این غربالگری در شهر تهران به ویژه افرادی که علائم بالینی خفیف داشته و نیازی به مراجعه به مراکز درمانی ندارند، بتوانیم موارد بیشتری از بیماری کووید ۱۹ را شناسایی کنیم.

وی با بیان این که نیروهای حوزه درمان و بهداشت خدمات ارزنده‌ای را تاکنون ارائه داده‌اند، خاطرنشان کرد: هر چه از زمان شیوع این بیماری می‌گذارد، ممارست و تجارب کادر درمان بیشتر می‌شود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با یادآوری این که اهدا پلاسمای خون بهبود یافتگان به کرونا در بیمارستان بقیه الله (عج) و مسیح دانشوری در حال انجام است، خاطر نشان کرد: این پروژه عملیاتی در حال اجراست و صرفا مستلزم اهدا پلاسما توسط بهبود یافتگان به کووید ۱۹ یک ماه پس از بهبودی است.با توجه به اینکه این روش کمک درمانی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تایید است، در روزهای آینده آمار اولیه پلاسما درمانی به عنوان یک مداخله اثر بخش اجرایی می شود تا بتوانیم خبرهای خوبی از نتایج امید بخش آن به مردم ارائه دهیم.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری