۶۲ مورد مثبت به شمار مبتلایان جدید در استان فارس افزوده شد،از مجموع ۶۲ مورد جدید شناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰ مورد مربوط به شیرازاست.

به گزارش پویش خبر ، عبدالرسول همتی امروز درباره شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در فارس گفت: با بررسی هزار و ۹۵۱ نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی کرونا در استان در ۲۴ ساعت گذشته، از این تعداد، ۶۲ مورد مثبت اعلام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پرشکی شیراز ادامه داد : با شناسایی این موارد جدید در استان  در ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان از آغاز شیوع کرونا در استان فارس تا امروز به چهار هزار و ۲۳۳ مورد افزایش یافته است.

وی در خصوص تفکیک موارد شناسایی شده جدید مربوط به هر شهرستان اضافه کرد: از مجموع ۶۲ مورد جدید شناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰ مورد مربوط به شیراز؛ ۴ مورد مربوط به کوار؛ ۳ مورد مربوط به زرین دشت؛ آباده و زرقان هر کدام یک مورد و مابقی آمار نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس بوده است.

با شروع فعالیت ها و آغاز به کار مشاغل و افزایش تردد ها همچنان شمار مبتلایان جدید  به بیماری ویروس کرونا در استان فارس روند صعودی دارد، با اعلام وضعیت سفید در استان و عادی شدن شرایط شهرستانها که سبب میشود رعایت فاصله گذاری اجتماعی کمتر شده و این مسئله نیز به افزایش آمار ابتلا  در استان فارس انجامیده است، این در حالی است که رعایت نشدن این موارد استان خوزستان را در وضعیت قرمز ابتلا به کرونا قرار داده است، و روند ابتلا هموطنان به کرونا در این استان نگران کننده شده است.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت امروز در این باره تاکید کرد: کماکان استان خوزستان در وضعیت قرمز بیماری کووید۱۹ قرار دارد و استان تهران نیز نسبت به سایر استان ها وضعیت مطلوبی ندارد. بر همین اساس در سراسر کشور و بویژه در این دو استان، رعایت و جدیت بیشتر در موارد فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی و عمومی را درخواست داریم.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

 

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری