رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: بزرگ ترین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف جهان از سوم تا نهم شهریورماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش پویش خبر، فرشته دست پاک با اعلام این خبر، افزود: در این نمایشگاه حدود ۸۵۰ غرفه با مشارکت بهترین‌های فرش دستباف برپا خواهد شد و از ۴ فرش بزرگ یکپارچه دنیا نیز رونمایی خواهد شد.

او با تأکید بر این نکته که نمایشگاه امسال با روش و ابعاد متفاوتی برگزار می‌شود، تصریح کرد: تجار خارجی و علاقمندان فرش دستباف ایران از کشورهای مختلف دنیا برای حضور در نمایشگاه دعوت شده‌اند.

پیش بینی کارت های اعتباری برای خرید مهمانان خارجی

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: تلاش ما این است که از طریق بانک‌ها، کارت‌های اعتباری (credit card) برای مهمانان خارجی که علاقمند به خرید هشتند، قرار دهیم تا مشکل ارزی حل شود.

دستپاک همچنین اضافه کرد: نمایشگاه فرش دستباف با محوریت مرکز ملی فرش ایران و با حضور و مشارکت تشکل‌های مختلف تولیدی و صادراتی و مراکز علمی و دانشگاهی حوزه فرش برگزار می شود.

الگو سازی تولید صادرات محور و متناسب با نیازهای بازار مصرف در نمایشگاه

او با اشاره به ویژگی‌های این نمایشگاه، افزود: ارتباط مستقیم تولید کنندگان و تجار داخلی و مدعو از کشورهای مختلف و ایجاد فضای رقابت بین تولیدکنندگان، الگو سازی تولید صادرات محور و متناسب با نیازهای بازار مصرف از ویژگی های این نمایشگاه است.

تکریم بانوان کارآفرین حوزه فرش در نمایشگاه

رییس مرکز ملی فرش ایران همچنین یادآور شد: توجه ویژه به نقش زنان در فرآیند تولید و تجارت فرش دستباف با برگزاری همایشی با همین مضمون برای تکریم بانوان کارآفرین حوزه فرش از دیگر اقدامات نمایشگاه بیست و هشتم می باشد.

از نمایش فرآیند تولید فرش تا آیین انتخاب فرش های برتر

دستپاک در پایان بیان کرد: نمایش فرآیند تولید فرش و آیین انتخاب فرش های برتر با رویکردی متفاوت در این نمایشگاه اجرایی خواهد شد.

برای خواندن دیگر اخبار مرکز ملی فرش ایران اینجا کلیک کنید.

  • منبع خبر : شاتا