مجموع بیماران مبتلا به ویروس کرونا در کشور به ۱۲۹ هزار و ۳۴۱ نفر رسیده است، در ۱۲ استان موارد فوتی صفر و در ۶ استان، یک مورد فوتی گزارش شده است.

به گزارش پویش خبر با توجه به آمار روزانه اعلام شده توسط وزارت بهداشت روند ابتلا به ویروس کرونا در کشور صعودی است، از این رو سخنگوی وزارت بهداشت امروز در خصوص آمار جدید مبتلایان کشور گفت: از دیروز تا امروز ۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۳۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار مجموع مبتلان اضافه کرد: به این ترتیب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۹ هزار و ۳۴۱ نفر رسید.

 وی درخصوص شرایط بیماران جدید شناسایی شده ادامه داد: از بین مبتلایان جدید، ۳۵۱ مورد بستری و دو هزار و ۴۱ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

جهانپور درباره آمار مرگ ومیر ناشی از کرونا در کشور و مجموع جانباختگان تا امروز نیز افزود:  متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۲۴۹ نفر رسید.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خصوص اینکه آمار فوت شدگان اعلام شده مربوط به تعدادی از استانها است بیان کرد:در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۲ استان موارد فوتی صفر و در ۶ استان، یک مورد فوتی گزارش شده است.

وی  همچنین با توجه به پایین بودن آمار فوت شدگان در این مدت اخیر در خصوص مجموع بهبودیافتگان کشور گفت: خوشبختانه تا کنون ۱۰۰ هزار و ۵۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

رییس روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با توجه به افزایش مبتلایان در کشور در خصوص بیمارانی که در وضعیت وخیم این بیماری هستند عنوان کرد: البته ۲۶۵۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور در خصوص مجموع آزمایش هایی که تا امروز در آزمایشگاهای سراسر کشور انجام شده گفت: تا کنون ۷۴۶ هزار و ۴۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

 

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری