به گزارش پویش خبر، امروز همایش گام دوم تبلیغ که در سالن عترت اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس به همت سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، حجت‌ الاسلام محمدصادق مهرابی گفت: روحانیون همیشه سعی کردند محیی دل های مرده باشند، آنان دل های مرده را بیدار می کنند، روحانیون نوک پیکان مبارزه در جنگ […]

به گزارش پویش خبر، امروز همایش گام دوم تبلیغ که در سالن عترت اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس به همت سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، حجت‌ الاسلام محمدصادق مهرابی گفت: روحانیون همیشه سعی کردند محیی دل های مرده باشند، آنان دل های مرده را بیدار می کنند، روحانیون نوک پیکان مبارزه در جنگ فرهنگی هستند، روحانیون در غسل، کفن و دفن اموات کرونایی پیشگام بوده اند و بیش از ۱۱۰ نفر که بر اثر کرونا فوت شده اند را غسل دادند، کفن و دفن کردند.

وی ادامه داد: فعالان فرهنگی و مذهبی در این ایام با تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک فعالیت داشتند، یکی از خیرین سازمان تبلیغات اسلامی در فارس توانسته ۳۰ مسجد احداث کند.

حجت الاسلام مهرابی در این همایش بیان کرد:  بازگشت به کارکرد اصلی مساجد، تنها راه برون رفت از مشکلات اجتماعی است، باید از ظرفیت مساجد برای نیل به هدف اجرای شعار سال استفاده کرد.

وی در خصوص طرح امام محله ای در مساجد خبر داد و گفت: ۷۶ مسجد میزبان این طرح هستند که ائمه محلات با ریش سفیدی سعی می کنند مشکلات جامعه را حل و فصل کنند.

در ادامه همایش با دعوت مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی عنایت الله رحیمی در خصوص فعالیت های این سازمان بیان کرد: با تشکر از سازمان تبلیغات اسلامی ، هدف سازمان تبلیغات، گسترش دین و تبلیغ دینی است که نیاز امروز جامعه ماست و نسل جوان ما تشنه مسائل دینی و دریافت حقایق دین است.

استاندار فارس ادامه داد: برای تبلیغ دین علاوه بر تسلط بر منابع باید الگویی متعالی و توسعه یافته را استفاده کرد،این الگو در دین اسلام پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) هستند که باید سیره این عزیزان به جامعه معرفی شود. رعایت انصاف، ارتباط با خانواده، در چارچوب رفتار با مخالف و معاند، رفتار با جامعه و خانواده و سایر موارد اجتماعی، در سیره اهل بیت (ع) دیده می شود و از این الگو کمبودی نداریم، باید این الگوها را با زبان روز به جامعه ارائه کرد.

رحیمی با بیان اینکه مبلغان سفیران سعادت هستند اضافه کرد: نوعی بیداری گری برای نسل های امروز و فردا در زبان آنان موج می زند،مبلغان مرزدار دین و فرهنگ جامعه هستندو در تبلیغ دینی عناصر بنادینی دارد که همه عزیزان با آن واقف هستند، همچنین بدون کار فرهنگی دیگر کارها ابتر خواهند بود.

استاندار با اشاره به اینکه دین اسلام، دین کمال است و برای هر مشکلی در همه عصرها و برای همه نیاز ها پاسخ و راهکار دارد تاکید کرد: و اگر ما نتوانسته ایم این مسائل را پاسخ دهیم، باید به دنبال آن برویم و آن را احصا کنیم،زیرا در همه مسائل چه سیاسی چه اقتصادی و اجتماعی می توان از آن بهره برد.

در این همایش  از ٢٧٠ فعال حوزه فرهنگی استان فارس تجلیل شد.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری