تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در فارس به ۴۵۴۷ نفر رسیده است،تاکنون ۳۸۴۰ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، بهبود یافته اند.

به گزارش پویش خبر ، عبدالرسول همتی امروز ۲۵ اردیبهشت ۹۹ درباره تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در فارس گفت: از هزار و ۵۳۶ مورد نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی کروناویروس از روز گذشته تاکنون، ۱۲۰ مورد مثبت گزارش شده است.

وی ادامه داد: با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به چهار هزار و ۵۴۷ نفر رسیده است.

همتی در مورد تعداد جانباختگان استان عنوان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی بر اثر ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است و تاکنون ۹۸ نفر در استان به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: از ۱۲۰ مورد جدید در استان، ۸۱ مورد مربوط به شیراز؛ ۲ مورد مربوط به کوهچنار و مرودشت، کوار، داراب، قیروکارزین، زرین دشت و ممسنی هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان است.

همتی در پایان اعلام کرد: تاکنون سه هزار و ۸۴۰ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آورده اند.

همتی به شهروندان استان توصیه کرد: ویروس در جامعه در کمین است و هرگونه غفلت و بی توجهی به این امر مهم، وضعیت استان را به روزهای نخست شیوع ویروس بر می‌گرداند.
وی در آخر به هم استانی ها تاکید کرد: شهروندان لازم است اصولی مانند در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی و پرهیز از تجمعات و ترددهای غیرضروری، استفاده از ماسک و رعایت فاصله امن در روابط اجتماعی را جدی بگیرند.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری