بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۱۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.امروز موارد شناسایی شده سرپایی بیشتر از موارد بستری تشخیص داده شده است. به این ترتیب موارد ابتلای جدید شناسایی شده، حال عمومی بهتری داشته اند.

به گزارش پویش خبر، کیانوش جهانپور امروز جمعه ۵ اردیبهشت ۹۹ آمار جدید مبتلایان و جانباختگان بر اثر کرونا را اعلام کرد:  طی ۲۴ ساعت گذشته و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۱۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: بر این اساس و اضافه شدن این تعداد مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۸۱۹۴ نفر رسید.

جهانپور در خصوص آمار جانباختگان کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا اضافه کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۵۷۴ نفر رسید.

وی افزورد: خوشبختانه از ابتدای شیوع تا کنون ۶۶۵۹۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص تعدا بیمارانی  که در وضعیت وخیم قرار دارند اظهار کرد: ۳۱۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه هموطنان همچنان نکات بهداشتی را رعایت کرده و از تردد غیر ضروری خودداری کنند گفت: تا کنون ۳۹۹ هزار و ۹۲۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: امروز موارد شناسایی شده سرپایی بیشتر از موارد بستری تشخیص داده شده است. به این ترتیب موارد ابتلای جدید شناسایی شده، حال عمومی بهتری داشته اند.

وی تاکید کرد: اگرچه در حال حاضر هیچ استانی در وضعیت قرمز این بیماری نیست، اما هشدارها باقی است، وضعیت به هیچ عنوان عادی نیست و فاصله گذاری اجتماعی حتما باید از سوی مردم رعایت شود.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

 

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری