تغییر شکل ویروس کرونا که یک جهش جدید در ژنوم SARS-CoV-۲، می باشد ، قدرت انتشار آن را افزایش داده و این ویروس را عفونی‌تر کرده است.

به گزارش پویش خبر، با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور و یافته های جدید در خصوص تغییر شکل ویروس کرونا شرایط برای مقابله و درمان این بیماری همه گیر جهانی روز به روز سخت تر می شود.

حسین کریم رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه موج دوم کرونا بسیار سنگین‌تر از موج اول خواهد بود عنوان کرد: متاسفانه در برخی استان‌ها شاهد ابتلا و مرگ و میر اطفال هستیم که باید بسیار هوشیارانه اقدام کنیم.

وی ادامه داد: تنها سلاح ما آگاه سازی مردم در جهت خودمراقبتی است، از تمام ظرفیت‌های تبلیغاتی موجود در استان باید برای آگاه سازی مردم استفاده شود. هشدارها باید به صورت کاملا جدی و نگران کننده باشند.

در همین راستا رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: تحقیقات جدید حاکی از آن  است که ویروس کرونا در یک جهش جدید از فرم D۶۱۴ به G۶۱۴ تغییر شکل داده است.پژوهشگران شواهد محکمی ارائه کرده‌اند که نشان می دهد یک جهش جدید در ژنوم SARS-CoV-۲، قدرت انتشار آن را افزایش داده و این ویروس را عفونی‌تر کرده است.

روند افزایشی ابتلا به کرونا در کشور نگران کننده است، این هشدارها اگر توسط مردم و مسئولین جدی گرفته نشود شاهد وخامت بحران کرونا در کشور خواهیم بود. بسیاری از مردم نسبت به این شرایط بی توجه و در رعایت نکات بهداشتی اعلام شده سهل انگاری می کنند، و گاه شاهد رعایت نکردن این نکات توسط مسئولین نیز هستیم.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.