دومین نمایشگاه و جشنواره ملی گردشگری و صنایع دستی ارومیه در محل نمایشگاه های بین المللی ارومیه برگزار شد.

به گزارش پویش خبر، شفیق ارن نایب رئیس هیئت مدیره اتاق بازرگانی و صنایع وان  در دومین نمایشگاه و جشنواره ملی گردشگری و صنایع دستی ارومیه افزود: مشترکات بسیار ایران ترکیه در زمینه های تاریخی و فرهنگی بستر توسعه روابط بین دو کشور را در زمینه های اقتصادی، بین المللی و گردشگری افزایش می دهد.

وی یادآورشد: گمرکات دو کشور ایران و ترکیه باید بر همکاری خود با یکدیگر افزوده و زمینه توسعه روابط دوستانه را بیش از پیش گسترش دهند.

اوغوز تونجای رییس میز ایران در آژانس توسعه آناتولی شرقی ترکیه نیز گفت: یکی از دلایل عدم توسعه یافتگی منطقه ای نبود آشنایی از قوانین و زیرساخت های صنعتی است که در این حوزه آژانس توسعه آناتولی شرقی با تهیه و طراحی کتابچه و بروشورهایی ایران را به صورت استان به استان و در حوزه های قوانین سرمایه گذاری، صنعت، کشاورزی، گردشگری و لجستیک به فعالان اقتصادی ترکیه که جهت فعالان به ایران می آیند معرفی کرده است.

محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی نیز با ابراز رضایت از حضور هیأت استان وان ترکیه در نمایشگاه ارومیه گفت: شهر وان همیشه برای ما بسیار مهم بوده و ارومیه با این استان در زمینه فرهنگی، گردشگری، بازرگانی و صنایع همکاری گسترده ای دارد.

وی خواستار تداوم همکاری های رو به گسترش بین دوکشور شد و افزود: روابط سیاسی و اقتصادی استان های آذربایجان غربی و وان در مطلوب ترین شرایط ممکن قرار داشته و راهکارهای افزایش مراودات طرفین در نشست ها و دیدارهای مختلف بررسی شده است.

وان بزرگترین شهر در منطقه شرق ترکیه بوده و از دیرباز روابط تنگاتنگی با استان های مرزی ایران و در رأس آن آذربایجان غربی و ارومیه داشته است. دومین نمایشگاه و جشنواره ملی گردشگری و صنایع دستی ارومیه از ۲۶ تا ۲۹ مرداد در محل نمایشگاه های بین المللی ارومیه برگزار شد. در آخرین روز نمایشگاه، هیأتی از ترکیه شامل اتاق بازرگانی و صنایع وان، اداره گردشگری و فرهنگ وان، آژانس توسعه آناتولی شرقی و شرکت نمایشگاهی آسیا آژانس نیز حضور داشتند.

برگفته از همگردی

اخبار گردشگری را از اینجا دنبال کنید.