اسحاق جهانگیری در حالی خبر موفقیت در به پایان رساندن سال را داده که هیچ شاخصی برای کلمه «موفقیت» اعلام نکرد.


معاون اول رئیس‌جمهور در یک اظهارنظر عجیب گفت: با وجود سختی‌های معیشتی که بر مردم تحمیل شد، توانستیم سال جاری را نیز با موفقیت به پایان برسانیم!

اسحاق جهانگیری در حالی خبر موفقیت در به پایان رساندن سال را داده که هیچ شاخصی برای کلمه «موفقیت» اعلام نکرد.

خبرگزاری‌ها دیروز نوشتند اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در آخرین جلسه شورای اقتصاد در سال ۱۳۹۷ که روز گذشته به ریاست وی برگزار شد، با اشاره به مشکلات و دشواری‌های اقتصادی سال ۹۷ گفت: آمریکایی‌ها فشار سنگینی را در سال جاری به منظور فروپاشی اقتصاد کشور بر بخش‌های اصلی اقتصاد نظیر بخش نفت و حمل‌ونقل وارد کردند اما به فضل الهی این اتفاق رخ نداد و ما توانستیم با برنامه‌ریزی و تلاش و ایستادگی مردم فشارها را پشت ‌سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه مردم در سال جاری با مسائل و گرفتاری‌های جدی مواجه شدند، خاطرنشان کرد: با وجود سختی‌های معیشتی که بر مردم تحمیل شد، توانستیم سال جاری را نیز با موفقیت به پایان برسانیم و امیدوارم با تلاش و همت مسؤولان بتوانیم مشکلات مردم را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دولت بتواند در سال ۹۸ وضعیت اقتصادی کشور را بهبود بخشد، از اعضای شورای اقتصاد و اعضای اقتصادی دولت که بار اصلی مدیریت فضای دشوار کنونی بر دوش آنان است، قدردانی کرد.

اسحاق جهانگیری در حالی از موفقیت در به پایان رساندن سال سخن می‌گوید که هیچ شاخصه و المانی درباره اینکه چه چیزی را موفق می‌داند اعلام نکرده است.

جهانگیری هفته پیش با اعلام اینکه ظرف ۵ دقیقه می‌توان جواب همه انتقادها را داد حاشیه‌ساز شده بود. جهانگیری در توئیت هفته گذشته خود نوشته بود: «همه حرف‌هایی که علیه دولت زده می‌شود را می‌توان ظرف ۵ دقیقه جواب داد. وقتی زمان آن برسد حتما جواب خواهیم داد اما الان شرایط کشور به گونه‌ای‌ است که هیچ موضوعی و هیچ دغدغه‌ای مهم‌تر از اداره کشور و رفع مشکلات زندگی مردم نیست. به همین دلیل ما به‌خاطر مردم و کشورمان باید برخی از ادعاها را تحمل کنیم». پس از این اظهارات سیل انتقادها به جهانگیری و دولت سرازیر شد و در جواب این توئیت خیلی‌ها برای جهانگیری نوشتند: یعنی لابه‌لای خدمت‌رسانی شما ۵ دقیقه وقت ندارید به انتقادها پاسخ دهید؟ اظهارات و نظرات طلبکارانه دولتی‌ها نشان می‌دهد آنها درک نکرده‌اند منتقد وضع اقتصادی کنونی فقط منتقدان دولت نیستند بلکه آحاد ملت نیز به وضعیت فعلی نقد جدی دارند و قطعا گفته‌هایی مثل «پاسخ دادن به همه انتقادات ظرف ۵ دقیقه» و «به پایان رساندن سال آن هم با موفقیت» فقط نمک بر زخم پاشیدن است.

گفتنی است در آخرین جلسه شورای اقتصاد سال ۹۷ سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی ایران‌ایر برای خرید ۲۰ فروند ATR، ۳ فروند ایرباس جدید و ۵ فروند ایرباس کارکرده از سوی وزارت راه‌وشهرسازی مطرح و پس از بحث و تبادل نظر با آن موافقت شد.

  • منبع خبر : وطن امروز