در حالی جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمبرداری جشنواره بین‌المللی سالنتوی ایتالیا به فیلم «بعد از تو» رسید که فرهاد نجفی، کارگردان این فیلم به یورونیوز گفت، به دنبال اکران فیلم در فرانسه به ‌عنوان نخستین کشور در اکران بین‌المللی هستند.

به گزارش پویش خبر، «بعد از تو» به کارگردانی فرهاد نجفی در جشنواره سالنتوی ایتالیا جایزه بهترین فیلم را به دست آورد. همچنین روزبه رایگا جایزه بهترین فیلم‌برداری این جشنواره را برای این درام اجتماعی دریافت کرد.

فیلم «بعد از تو» در ماه سپتامبر گذشته در این جشنواره به نمایش درآمد اما دست‌اندرکاران این جشنواره در صدد بودند با تعویق برگزاری مراسم اختتامیه، برندگان را در اواخر نوامبر به طور حضوری معرفی کنند اما در نهایت به دلیل شیوع ویروس کرونا این امکان فراهم نشد و مراسم اعلام اسامی هفته گذشته انجام شد.

این فیلم بیننده را با «لیلا» با بازی مینا وحید، در انتقام شبانه‌اش از افرادی که به او آسیب رسانده‌اند همراه می‌کند و همچنین زندگی زیر پوست تهران را به نمایش می‌گذارد. مینا وحید برای بازی در این نقش جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره «فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو» به دست آورده بود.

جوایز جشنواره سالنتو برای یک فیلم ایرانی

حضور در ۲۳ جشنواره تاکنون

این فیلم تاکنون در ۲۳ جشنواره حضور داشته است. فرهاد نجفی کارگردان و تهیه‌کننده فیلم در گفت‌وگو با یورونیوز گفت که به‌خاطر تحریم‌ها در ابتدا برای ارسال فیلم به جشنواره‌های بین‌المللی مشکلاتی وجود داشت و حتی امکان انتقال پول ممکن نبود. وی تصریح کرد که با مذاکره با یک پخش‌کننده فرانسوی که شرکت «رفت فیلمز» است این مشکل برطرف شد.

فیلم «بعد از تو» در جشنواره سالنتوی ایتالیا با فیلم‌هایی از برزیل، هند، آمریکا هلند، ایتالیا، لهستان و بریتانیا رقابت می‌کرد.

پیش‌تر این فیلم با شرکت در جشنواره‌های دیگری چون «میلستون»، «کویین پالم» و «وایت کورن»، «فیلم‌های آسیایی لس‌آنجلس»، «دیرکتورکات»، «پاپی جاسپر»، «روزاریتو»، «اونتاریو»، «بدفورد» ، «آلترچائو» و … با واکنش مثبت داورها، منتقدین و مخاطب‌ها روبرو شده بود. این فیلم تا کنون ۱۴ جایزه و انتخاب (selections) در جشنواره‌های مختلف داشته است.

روایت یک شب در تهران

در این فیلم که یک شب تهران را روایت می‌کند، مینا وحید، تیرداد کیایی و مهدی حسینی بازی می‌کنند. کارگردان فیلم فرهاد نجفی و تهیه‌کننده آن محمد احمدی است. کار نگارش فیلنامه را نیز فرهاد نجفی و حمید سلیمی بر عهده داشتند. مجری طرح یاسر بختیاری است و موسیقی آن را کارن همایونفر تهیه کرده است. مدیر فیلمبرداری نیز برعهده روزبه رایگا قرار داشت. بهرام دهقانی نیز مشاور هنری پروژه بود.

  • منبع خبر : یورونیوز