مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن و فلزات در نشست خبری خود که با حضور مدیران عامل برخی از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ سرمایه گذاری توسعه و معادن، در سالن جلسات این شرکت برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای کشور گفت: در بخش معدن و صنایع معدنی با همکاری مدیران هلدینگ های بزرگ معدنی و تشویق رسانه ها ، به سراغ حلقه های مفقوده معادن رفتیم.

به گزارش پویش خبر، عزیزاله عصاری بیان کرد: تامین مواد اولیه، اصلی ترین مشکل بخش معدن است. وی عنوان کرد: در نخستین بازدید از گل گهر متوجه دپوی تقریبا ۱۵ هزار تن کنسانتره به دلیل ضعف در حمل و نقل شدیم . بدین ترتیب با شکل‌گیری حمل‌و‌نقل ترکیبی با همکاری شرکت های بزرگ، همزمان اولین معضل حوزه صنعت و معدن برطرف شد و از نظر زیربنایی هم کمک بزرگی به دولت صورت گرفت.

او کمبود مواد اولیه به ویژه سنگ آهن را از چالش‌های حوزه صنعت و معدن دانست و تصریح کرد: فولادسازان ما نیازمند گندله هستند که البته برخی از این واحدها اقدام به راه اندازی واحد گندله سازی کردند. براساس آمار و ارقام اعلام شده ۳۸ میلیون تن کمبود سنگ آهن برای دست یابی به افق ۱۴۰۴ داریم، درنتیجه کنسرسیوم اکتشاف را برای رفع این کمبود تشکیل دادیم، به عبارتی دیگر اکتشاف، دومین معضل حوزه معدن به حساب می آید.

مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن و فلزات تاکید کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه ، سومین حلقه مفقوده بخش معدن بود که ما شرکتی را در این هلدینگ به منظور تامین سرمایه برای صاحبان ایده و افراد خلاق در دانشگاه تشکیل دادیم.

او در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایطی که به خاطر تحریم‌ها به‌وجود آمده، نباید به شجاعت و شهامت مدیران لطمه وارد شود . مدیران سالم باید در فضایی بدون تنش با تصمیم گیری درست، تحریم را دور بزنند . وی ضمن تاکید بر برخورد با فسادهای مدیریتی خواستار ایجاد فضایی بدون ترس شد و افزود: مدیران باید بدون ترس، به فعالیت خود ادامه دهند، تزریق امید از الزامات شرایط کنونی است. با توجه به نام‌گذاری سال رونق و تولید ملی باید شرایط را به سمتی برد که اشتغال‌زایی صورت گیرد. ۶ کمیته در هلدینگ برای بررسی ایده تا مرحله اجرا و سرمایه‌گذاری تشکیل شده است و بعد از تایید ایده‌ها توسط کمیته‌ها، ادامه کار به شرکت‌های زیرمجموعه واگذار می‌شود‌.

  • منبع خبر : کار و کارگر