مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌که کلیدی‌ترین طرح توسعه ما در حال حاضر معدن مس درآلو است که ظرفیت تولید 150 هزار تن کنسانتره مس را خواهد داشت گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد که این پروژه تا پایان سال آینده وارد مدار تولید شود.

به گزارش پویش خبر، اردشیر سعدمحمدی با اعلام این خبر افزود: این پروژه به‌تنهایی بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان به گردش مالی شرکت مس اضافه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، برای فاز ۳ تغلیظ سرچشمه و فاز ۲ میدوک برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا این پروژه‌ها را طراحی و عملیاتی کنیم.

مدیرعامل شرکت مس ادامه داد: با بهره‌برداری از کارخانجات اسید و با توجه به قیمت کم اسید در نظر داریم با مشارکت بخش خصوصی کارخانه تولید اسید فسفریک که قیمت جهانی حدود ۶۰۰ دلار است را طراحی و راه‌اندازی کنیم.

سعد محمدی با اعلام این‌که مذاکرات مربوط به نوسازی و خرید تجهیزات روز انجام شده است و در حال عملیاتی شدن است گفت: برای پیشبرد طرح‌های توسعه نیازمند افزایش حجم عملیات معدنکاری هستیم که در حال حاضر در حدود ۱۸۰ میلیون مترمکعب است و برای تحقق این اهداف نیاز داریم که به بیش از ۳۰۰ میلیون تن در سال برسیم.

وی در پایان با تشکر از همراهی تمامی پرسنل صنعت مس و سهامداران شرکت برای خلق این موفقیت‌های پی‌درپی گفت: برای توسعه شرکت مس برنامه داریم و مس هدفمند است و با همراهی همه پرسنل و سهامداران روزهای قشنگی را برای مس به وجود می‌آوریم و شرکت مس را به شرکت اول کشور تبدیل خواهیم کرد.

  • منبع خبر : مس پرس