نباید در بستری عدم اعتماد حاکم شود، آن هم حوزه فناوری های نوین ، که جهان را زیر چتر خود درآورده است و نیاز مبرم به شفافیت و همکاری های جدی دارد.

پویش خبر، شرکت آداک فناوری وستا بعد از دو سال فعالیت مستمر و جدی در حوزه ی فناوری های نوین و نوپا ،مشخصا بر روی بستری با نام اختصاری LMS ؛ پروژه آموزشگاه آنلاین را اجرا و در سطح وسیعی معرفی کرده که خوشبختانه به موفقیت‌های نسبی و ارزشمندی نیز رسیده است.
مسولان و متولیان این شرکت در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود بصورت داوطلبانه به بخش های مختلف اداری و آموزشی سطوح مختلف کشور رفته اند و حاضر به ارائه رایگان پلتفرم خود برای برگزاری کلاس های آموزشی از راه دور برای بخش های آموزشی کم درامد شده اند.(سراهای محله شهرداری تهران)

 به موازات تکامل سرویس LMS ایده های ما در رابطه با آموزش مجازی، شهر هوشمند، پتانسیل های lenz را پیش‌تر، پخته تر و کامل تر از سایرین با متولیان امر مطرح نمودیم و برای برخی از آنها نیز توافقاتی را مصوب کردیم،در خلال جلسات متولیان امر گفتند:هنوز هیچ برنامه ای نداریم ، و بعد از هر گفتگو، خرسند از خروجی جلسات ،قرار های بعدی گذاشته شد.(ایرانسل ،عباسی آرند)

در همین راستا جا دارد که از سازمان فنی و حرفه ای، پارک علم و فناوری قدردانی ویژه ای کنیم که جلسات مشابهی را تدارک و خروجی اکثر آنها را مصوب کردند و در حال حاضر هم مهمترین همراهان و همکاران ما در بخش اموزش مجازی هستند.

دوستانی که بیش از همه ادعای همکاری، همگرایی و خدمت رسانی را داشتند،امروز نه تنها همه توافقات را انکار می کنند، بلکه متاسفانه ایده های مطرح شده در جلسات را نیز به نام خود و دیگرانی که تا امروز خبری از آنها نبوده است، در تریبون‌های رسمی و غیر رسمی به عنوان” توجه و حمایت از ایده های ناب” مطرح می‌کنند.

همه ی آنها که به نوعی دست اندرکار حوزه فناوری هستند، به خصوص مدیران این حوزه که دل در گرو پیشرفت شرکت‌های حوزه فناوری دارند، تقاضا داریم که ادعای مطرح شده ما را پیگیری نموده و جواب روشنی به ما و احتمالا شرکت های دیگری با چنین دل نگرانی‌هایی بدهند.
همچنان که در مکاتبات نیز وجود دارد ثمرات آن جلسات را که پر از ایده پردازی‌های ما و احتمالا دیگر شرکت های مشابه بوده است را این روزها در توافقات با شرکت‌های دیگر می‌بینیم.
اما امروز با اینکه پرده از مراحل اجرایی همان پروژه ها و ایده پردازی ها برداشته می‎شود هیچ نام و نشانی از ما متولیان طراحان و ایده پردازان وجود ندارد. تصاویر مکاتبات شرکت آداک ( چه در قالب مکاتبات مدیر عامل و چه بصورت پیگیری اعضا شرکت ) بصورت کلی بیانگر ادعای ما می باشد.
پر واضح است که دغدغه ی ما به بار نشستن این طرح هاست نه لزوما بهره مندی و مصادره ی تام و تام ان به نفع شخص یا شرکتی خاص!
چه اینکه می طلبد چنین طرح هایی را با حداکثر توان چه در حوزه های نظری و چه در حوزه های عملی پیگیری کرد تا انشالله به نتایج مطلوبی برسند.
نگرانی ما در خصوص این چند طرح خاص نیست. یقینا اگر در بستری عدم اعتماد حاکم شود، روابط گسسته و متعاقبا زایشی اتفاق نخواهد افتاد ان هم در حوزه ای که جهان را زیر چتر خود دراورده است و نیاز مبرم به شفافیت و همکاری های جدی و مستمر بشدت احساس می شود.
امیدوارم خواندن و شنیدن دغدغه های ما روزنه ای رو به افق های روشن و بهروزی و سعادت همه ی ایرانیان شود.
از این رو برای بررسی های دقیق تر ابعاد این دغدغه ها و احیا و توسعه ی روابط میان متولیان و مجریان حوزه it شرکت آداک داوطلبانه و بصورت رایگان سرویس LMS خود را برای برگزاری جلساتی در این خصوص اهدا می کند.

  • نویسنده : امیر مهدی نوری