رایزن بازرگانی ایران در روسیه از رشد 36 درصدی صادرات ایران به روسیه در سال 2018 نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه نیز در سال 2018 نسبت به سال قبل 2 درصد رشد داشته و به 1 میلیارد 740 میلیون دلار رسیده است.

پویش خبر- فرهاد پرند با اعلام این خبر اظهار داشت: رقم صادرات ایران به روسیه در سال ۲۰۱۸ به ارزش۵۳۳ میلیون دلار رسید در حالیکه در سال ۲۰۱۷ این رقم ۳۹۲ میلیون دلار برآورد شده بود.

وی افزود:  مهمترین کالاهای صادراتی ایران به روسیه را پسته، کشمش، خرما، سیب درختی، خیار، گوجه فرنگی، ماهی، میگو، شیر، پنیر، چای،کیوی، کلم، کاهو، مس، وسایل حمل و نقل (شناور)، سیمان، پلاستیک ، محصولات صنایع شیمیایی تشکیل داده است.

رایزن بازرگانی ایران در روسیه در ادامه بیان کرد: حذف دلار در مبادلات، رشد سهم پرداخت ها با پول ملی بین دو کشور و موافقت های انجام شده برای حل مشکلات گمرکی در سفر رییس کل گمرک ایران به روسیه به روند رشد مبادلات بازرگانی بین دو کشور تا رسیدن به حد مطلوب کمک خواهد نمود.

 گفتنی است، که از زمان استقرار رایزنی بازرگانی ایران در روسیه، صادرات ایران از ۳۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ به ۵۳۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

  • منبع خبر : روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران