مطابق اعلام رسمی شرکت رولز-رویس، کاهش سفرهای هوایی موجب افت محسوس تقاضا برای موتورهای تولیدی این شرکت برای صنایع هواپیماسازی شده است

به گزارش سرویس بین الملل پویش خبر،شرکت بریتانیایی رولز-رویس اعلام کرد که با هدف مقابله با تبعات رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا ۹ هزار تن از کارکنان خود را اخراج می‌کند.

مطابق اعلام رسمی شرکت رولز-رویس، کاهش سفرهای هوایی موجب افت محسوس تقاضا برای موتورهای تولیدی این شرکت برای صنایع هواپیماسازی شده است.

مدیریت شرکت رولز-رویس خاطرنشان کرده که مذاکرات خود با اتحادیه‌ها و سندیکاها را برای حصول توافق هر چه سریع‌تر برای آغاز روند تعدیل نیرو، شروع کرده است.

همچنین گفتنی است،فعالیت خطوط هوایی در سرتاسر جهان پس از بسته شدن مرز کشورها و اجرای سیاست قرنطینه عمومی توسط بسیاری از دولت‌های درگیر شیوع شتابان ویروس کرونا به حد بی‌سابقه‌ای کاهش یافته و همین امر رکود صنایع وابسته به صنایع هوایی را تشدید کرده است.

طبق اعلام انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی(یاتا)، حدود ۷۰ درصد ظرفیت خطوط هوایی خالی مانده و کاهش درآمد این صنعت در سال ۲۰۲۰ به دلیل کاهش فروش بلیت سفرهای هوایی حداقل ۳۱۴ میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.

 

  • منبع خبر : euronews