با توجه به روند صعودی مبتلایان به کووید۱۹ در استان فارس و با شناسایی ۸۲ مورد مثبت ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت، مجموع بیماران به پنج هزار و ۳۳۰ نفر رسیده است.

به گزارش پویش خبر علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به روند صعودی مبتلایان به کووید۱۹ در استان فارس گفت: از هزار و ۷۵۷ مورد نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، ۸۲ مورد مثبت گزارش شده است.

اکبری ادامه داد: با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به پنج هزار و ۳۳۰ نفر رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص آمار جانباختگان استان بر اثر این بیماری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است و با توجه به این مسئله  تاکنون ۱۰۴ نفر در استان به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند.

وی با ابراز خرسندی در خصوص تعدا بهبود یافتگان ، درباره تعداد بیماران بهبود یافته از این بیماری اضافه کرد: تاکنون چهار هزار و ۴۹۲ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آورده اند.

به گفته علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، ۵۴ درصد مبتلایان  آقایان و ۴۶ درصد مبتلایان را بانوان هستند و  میانگین سنی مبتلایان ۴۰ سال است و ۸۰درصد افراد مثبت نیز بدون نیاز به بستری در بیمارستان، در منزل بهبود یافتند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز به شهروندان تاکید کرد: شهروندان در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی و پرهیز از تجمعات و ترددهای غیرضروری، استفاده از ماسک و رعایت فاصله امن در روابط اجتماعی را جدی بگیرند.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری