مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران گفت: در حال اجرای یک پروژه جامع برای ساماندهی 47 بافت صنعتی و شهرکهای صنعتی خصوصی در استان تهران هستیم.

به گزارش پویش خبر، صابر پرنیان در جلسه کارگروه صنعت شهرستان بهارستان با بیان این مطلب افزود: امیدوارم این پروژه در نیمه دوم امسال سرعت بیشتری پیدا کند.

او سپس با اشاره به تنگناهای موجود در ساماندهی شهرکهای صنعتی خصوصی در سطح این منطقه تصریح کرد: ۳ بحث جدی در این زمینه داریم اول تعیین تکلیف محدوده ۲ شهرستان بهارستان و رباط کریم در شورای برنامه ریزی استان است که در حوزه نظارت استانداری است. دوم اینکه قطعات خالی در عرصه شهرکهای موجود است که باز هم تقاضا داریم این موضوع در کارگروه زیر بنایی استان تصمیم گیری و تعیین کاربری شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران با تاکید بر ضرورت توسعه واحدها به عنوان سومین بحث خود گفت: اگر این امر صورت نگیرد و واحدها نتوانند سبد کالایی خود را تنظیم کنند یقیننا این واحدها از بین خواهند رفت.

پرنیان یادآور شد: واحدهای تولیدی موجود با حمایت و مجوز هیات مدیره شرکت خدماتی قادر به ساخت و ساز و دریافت پایان کار هستند و جای نگرانی نیست.

او تاکید کرد: فعالیت این واحدها نیاز به مجوز شهرداری ندارد و اصولا شهرداریها حق ورود به این شهرکها را ندارند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران با بیان اینکه قطعا استانداری تهران نیز مخالف صدور مجوزهای غیرقانونی شهرداریها در این عرصه است، خاطر نشان ساخت: این تصمیم گیری ها پشتوانه قانونی دارد و باید از صدور مجوزهای ساخت و ساز توسط  شهرداریها به ویژه در حوزه نصیر شهر جلوگیری کرد.

پرنیان شرایط کنونی کشور را که در جنگ اقتصادی است نیز تشریح کرد و گفت: باید تلاش کنیم که در این شهرک‌ها همگام با شرکت های خدماتی، هم سرانه های عمومی را در فضاهای خالی ببینیم  و هم زیر ساخت ها را تقویت کنیم.

او تصریح کرد: طی ۲۰ روز آینده دستورالعمل جامعی را ابلاغ خواهیم کرد تا واحدها خود را با این دستورالعمل تطبیق دهند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران در پایان از درخواست هیات دولت برای جمع آوری و ارسال ۵ بسته اطلاعاتی از واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی خبر داد و افزود: این موارد شامل اطلاعات زیست محیطی، زیر ساختی و دستگاههای خدمات رسان صنعت، معدن و تجارت است که باید ظرف مدت یک ماه از ۴۷ بافت صنعتی موجود استان تهران تهیه و ارسال شود.

دیگر اخبار شرکت شهرک های صنعتی استان تهران را از اینجا دنبال کنید.