سامانه داوطلبی «دارمت» با شعار «باهم، برای همه» به‌طور رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش پویش خبر، «دارمت» سامانه‌ای داوطلبانه برای کمک به گروه‌های آسیب‌پذیر است. در این سامانه افراد می‌توانند در قالب «داوطلب» (کسانی که مایل به ارائه خدمات داوطلبانه هستند) و «بهره‌مند» (کسانی مایل به استفاده از خدمات هستند) ثبت‌نام کنند.
داوطلبان برحسب مشخصات محل سکونت و فعالیت‌های کمکی که مایل به انجام آن هستند، در این سامانه ثبت‌نام می‌کنند. از سوی دیگر افراد برای استفاده از این خدمات، در گروه بهره‌مندان (سالمندان، افراد دارای معلولیت، افراد دارای بیماری‌های خاص، افراد آسیب‌پذیر، زنان باردار و غیره) ثبت‌نام می‌کنند. سامانه «دارمت» این دو گروه را برحسب نزدیکی محل سکونت‌شان به هم ارتباط می‌دهد.

وحید حجه‌فروش، مدیرعامل کاکتوس، ضمن اعلام این خبر گفت: ««دارمت» پروژه‌ای در استارتاپ استودیوی باغچه در کاکتوس است که به صورت رسمی از ۲۴ اسفند ماه آغاز به کار کرده.»

حجه‌فروش ضمن تأکید بر شرایط بحرانی فعلی و اپیدمی کرونا در کشور، بیان کرد:
«ایده اولیه و طراحی این سامانه از مدتی قبل آغاز شده بود، اما پس از اپیدمی کرونا در ایران، این موضوع به‌عنوان پروژه‌ای ویژه برای «دارمت» در دستور کار قرار گرفت.»

وی افزود: «ما در کاکتوس با تکیه بر تجربیات و از طریق ارتباط با شهرداری تهران، سازمان هلال احمر و بسیج در تلاش هستیم تا در فاز اجرایی این پروژه از نیروی داوطلب ماهر و معتبر استفاده کنیم.»

مدیرعامل «کاکتوس» درخصوص چگونگی فعالیت داوطلبان گفت: «کاکتوس با ارتباطی که با NGOهای مختلف و گروه‌های بهره‌مند دارد، داوطلبان را براساس پروتوکل‌های بهداشتی استاندارد، آموزش داده و بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی‌کننده را در اختیارشان قرار می‌دهد. »

او همچنین ضمن تأکید بر ضرورت تأیید صلاحیت و احراز هویت داوطلبان سامانه «دارمت» و اهمیت تأمین امنیت مردم در رابطه با فرآیند جذب آ‌ن‌ها، از پیش‌بینی جذب ۵۰۰۰ داوطلب، خبر داد.

وحید حجه‌فروش در مورد هدف از راه‌اندازی این سامانه گفت: «با توجه به همه‌گیر شدن ویروس کرونا و لزوم رعایت نکات بهداشتی برای همه و تشویق به ماندن در خانه جهت مصون ماندن از بیماری، هدف «دارمت» کمتر کردن تردد گروه‌های آسیب‌پذیر در سطح شهر است. چند دقیقه از وقت شما می‌تواند جان همسایه‌تان را نجات دهد.»

لازم به ذکر است، داوطلبان و بهره‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت www.daaramet.com ثبت‌نام کرده و برای کمک و دریافت خدمات، اعلام آمادگی نمایند.