بازار هدف این سرمایه گذاری صنعتی و کارخانه فیروزآباد شامل کشورهایی نظیر ترکیه، عراق، هند، کره جنوبی، اندونزی، بنگلادش، اوکراین، یونان، امارات و ارمنستان است.

به گزارش پویش خبر، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در خصوص بهره برداری و سرمایه گذاری صنعتی در استان گفت: با افتتاح کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد بیش از هزار نفر اشتغال زایی در فارس با اعتباری بالغ بر ٢١ هزار میلیارد ریال ایجاد می‌شود.

حمیدرضا ایزدی  بیان کرد: یکی از اولویت‌هایی که در استان فارس در سال جهش تولید وجود داشته و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز بر اجرایی شدن آن در استان اهتمام ویژه ای دارد تکمیل و راه اندازی صنایع مادر و صنایع بزرگ در این استان بوده و در این راستا فاز نخست کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد که در زمینه تولید کربنات سدیم فعالیت می‌کند افتتاح خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس افزود: کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد با ظرفیت تولید ۳۲۰ هزار تن و با سرمایه‌گذاری ۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم بیش از هزار نفر در شهرستان فیروزآباد به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور ریاست محترم جمهور افتتاح می‌شود.
ایزدی خاطرنشان کرد: پس از بهره برداری از تمامی ظرفیت‌های این کارخانه کلیه نیازهای داخلی کشور در زمینه کربنات سدیم مرتفع شده و امکان صادرات بخش اعظمی از محصولات این صنعت فراهم خواهد شد محصولات تولید شده در این کارخانه در صنایع شیشه و بلور، صنعت شوینده و پاک کننده، تصفیه آب و پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان صمت فارس اضافه کرد: بازار هدف کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد شامل کشورهایی نظیر ترکیه، عراق، هند، کره جنوبی، اندونزی، بنگلادش، اوکراین، یونان، امارات و ارمنستان است.
وی در خصوص ویژگی این صنعت نیز تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم این کارخانه استفاده از مواد اولیه ای است که در جوار این کارخانه وجود داشته و ۸ معدن در راستای بهره برداری از مواد مورد نیاز این صنعت مورد استفاده قرار گرفته تا مواد معدنی مورد نیاز این صنعت بهره برداری شود و این صنعت عاملی باشد برای عدم خام فروشی محصولات معدنی در استان فارس این در حالی است که با ایجاد این کارخانه صنایع پایین دستی این صنعت نیز در شهرستان فیروزآباد ایجاد شده است.
او ادامه داد: تولیدات این کارخانه باعث ایجاد صنایع پایین دستی در شهرستان فیروزآباد و شهرستان‌های همجوار در زمینه تولید شیشه و مواد شوینده خواهد شد که این امر در سال جهش تولید باعث ایجاد اشتغال مؤثر و پویا در کشور خواهد شد.