با توجه به افزایش شمار جانباختگان و افزایش تعداد مبتلایان استان، سهل انگاری به دستورات بهداشتی، باعث افزایش چرخش کرونا در میان شهروندان می‌شود.

به گزارش پویش خبر، عبدالرسول همتی با توجه به افزایش شمار جانباختگان بر اثر کرونا در استان فارس گفت: از ابتدای بیماری کووید ۱۹ تاکنون در فارس ۱۷۵ نفر بر اثر این بیماری فوت کردند. که در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین فوتی چندماه اخیر گزارش شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیرازدر خصوص مجموع آمار مبتلایان به این بیماری افزود: تاکنون، ابتلای ۱۵ هزار و ۴۴۶ بیمار به کووید۱۹ در آزمایشگاه‌های تخصصی استان، تایید شده است.

وی درباره تعداد بهبود یافتگان از این بیماری تاکید کرد: ۱۱ هزار و ۲۸۰ بیمار مبتلا با بهبودی کامل از مراکز درمانی ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی افزود: در حال حاضر۵۳۱ بیمار در مراکز درمانی و ۵۹ بیمار نیز به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ویژه بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از موارد ابتلا مربوط به دورهمی‌های خانوادگی، مراسم عقد، عروسی و ترحیم، استفاده از اتوبوس، تاکسی و مترو بوده است، اظهار کرد: سهل انگاری به دستورات بهداشتی، باعث افزایش چرخش کرونا در میان شهروندان می‌شود، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از ترددهای غیرضروری و دوری از تجمعات، مانع ابتلا به بیماری کووید۱۹ می‌شود.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

تعطیلی تمامی پارک های شیراز

با دستور حیدر اسکندپرو، شهردار شیراز و به دلیل نگرانی از موج دوم ویروس کرونا تمامی بوستان ها از امروز پنج‌شنبه ۱۲ تیرماه تعطیل شد، با قرمز شدن وضعیت شیراز و افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا از پنج شنبه ۱۲ تیرماه تا اطلاع بعدی همه پارک های شیراز تعطیل است.