با توجه به شناسایی بیماران جدید و اضافه شدن 57 مورد مثبت دیگر،از زمان شیوع کرونا در استان تا امروز بیشترین موارد ابتلا مربوط به شیراز با ۲۰۱۵ نفر بوده است.

به گزارش پویش خبر ، عبدالرسول همتی  امروز در خصوص شناسایی بیماران جدید مبتلا به کرونا در استان فارس  گفت: با بررسی هزار و ۵۱۵ نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس در استان در ۲۴ ساعت گذشته، از این تعداد، ۵۷ مورد مثبت در استان فارس اعلام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پرشکی شیرازدر خصوص مجموع بیماران شناسایی شده  تا امروز افزود: با شناسایی بیماران جدید مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مبتلایان در استان فارس به چهار هزار و ۱۷۱ مورد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۵۵ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است.

همتی  درباره تعداد بیماران شناسایی شده به تفکیک شهرستان های استان ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان فارس تاکنون بیشترین ابتلا مربوط به شیراز با ۲۰۱۵ مورد، مرودشت ۱۶۰ نفر، آباده ۱۳۳ مورد، اقلید ۹۲ مورد، استهبان ۸۹ مورد، خرم بید ۸۰ مورد، رستم ۶۸ مورد، کوار ۶۶ مورد، فیروزآباد و کازرون هرکدام ۵۵ مورد، کوهچنار ۵۴ مورد، ممسنی ۴۶ مورد، داراب و سپیدان هرکدام ۴۲ مورد، پاسارگاد ۴۱ مورد، زرقان ۳۵ مورد، لامرد ۳۴ مورد، ارسنجان ۳۱ مورد، قیروکارزین ۲۷ مورد، بوانات و سروستان هرکدام ۲۵ مورد، نی ریز ۲۴ مورد، مهر ۲۲ مورد، زرین دشت ۱۸ مورد، بیضا ۱۳ مورد، سرچهان ۱۰ مورد، فراشبند ۹ مورد، خرامه ۸ و بختگان ۷ مورد بوده است.

روند ابتلا به بیماری کووید۱۹ در استان فارس همچنان صعودی است، این در حالی است که وضعیت استان فارس را سفید اعلام کرده اند و فعالیت های اقتصادی و رفت و آمد ها در استان به حالت طبیعی و معمول قبل از شیوع کرونا برگشته است.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری