علائم جدید کرونا ، شامل علائم گوارشی، پوستی، چشایى و بویایى و چون مکانیسم این ویروس عروقى است ممکن است علائمی نظیر سردرد،سکته‌هاى قلبى،مغزى نیزداشته باشیم.

به گزارش پویش خبر ،با توجه به شناسایی علائم جدید کرونا و روند صعودی ابتلا به این ویروس در کشور و افزایش آمار جانباختگان سوالات هم وطنان در خصوص پایان حضور کرونا بی جواب مانده است، در همین راستا به گفته مینو محرز متخصص عفونی و عضو کشوری مقابله با کرونا ، طبق گفته سازمان بهداشت جهانی حداقل ۴۰ تا ۷۰ درصد جمعیت کشور به ویروس کرونا مبتلا خواهند شد تا این ویروس ضعیف شود.

محرز در خصوص شرایط پلاسما درمانی و نتایج آن گفت: تعداد زیادی از بیماران مبتلا به کرونا که بهبود یافتند و آنتی بادی خوبی داشتند، پس از بهبودی با استفاده از پلاسماهایشان به بهبودی دیگران نیز کمک کردند و این روش در سراسر دنیا هم انجام شد.باگذشت زمان و مقاله‌های منتشر شده از نتایج پلاسمادرمانی برخی از کشورها استفاده از این روش را توصیه نمی‌کنند هرچند ما هم در کشور این روش را اجرا کردیم و روی برخی بیماران اثر مثبت داشت و برخی دیگر از بیماران نتیجه مثبت دریافت نکردند، بنابراین این روش به طور قطعی روش درمانى قطعى و موثر درمان کرونا نیست.

وی در خصوص علایم جدیدی که در مبتلایان شناسایی شده تصریح کرد:در دنیا هرچه تعداد مبتلایان به این بیماری بیشتر مى‌شود ، علائم بیماری نیز تغییر کرده و افزایش مى یابد، در ابتدا علائم بیماری فقط شامل تب ، سرفه و درگیری‌های ریه بود، اما در حال حاضر میبینیم که بیماری هر ارگانى از بدن را مى‌تواند به طور ناگهانى درگیر کند. درحال حاضر مراجعانی با علائم گوارشی، پوستی، چشایى و بویایى و… داریم این را هم اضافه کنم که چون مکانیسم این ویروس عروقى است و عروق کوچک را هم درگیر مى‌کند می‌تواند علائمی نظیر سردرد ، سکته‌هاى قلبى ، مغزى را داشته باشیم.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری