معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که «طرح سرباز تاپ» بزودی در کشور اجرایی می شود، گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که با ستادکل نیروهای مسلح داشته ایم متعهد به بکارگیری سربازان در صنایع بزرگ و کوچک شدیم.

به گزارش پویش خبر، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از کارخانه ذوب آهن اصفهان با اشاره به اجرای طرح «سرباز تاپ» در کشور، گفت: سالانه بیش از ۵۰۰هزار جوان تحصیل کرده به ویژه در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری به خدمت مقدس سربازی فراخوانده می شوند. با توجه به کمیت جامعه سربازی و افزایش کیفیت و ارتقاء مهارت آنان، تفاهم نامه ای با ستاد کل نیروهای مسلح برای ورود سربازان به صنایع کشور منعقد شده است.

برات قبادیان افزود: با انتقال علوم دانش بنیان به جوانان که بخش بزرگی از آنان دوران خدمت سربازی را می گذرانند، می توان صنایع را به سمت خودکفایی و بومی سازی هدایت کرد. صنایع بزرگ و کوچک با بهره گیری از توان و دانش جوانان و همچنین با انتقال مهارت به آنان، بهره وری خود را بالا خواهند برد.

وی با بیان این که در بهمن ماه امسال از سامانه تاپ در کشور رونمایی می شود، گفت: با اجرای این طرح بیش از ۱۰۰هزار بنگاه بزرگ و کوچک با ورود به این سامانه می توانند نیازهای خود را از طریق دانشگاه و شرکت های دانش بنیان تامین کنند.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل کارخانه ذوب آهن نیز در این بازدید با اشاره به اجرای طرح های بومی سازی در این کارخانه، افزود: محصولات این کارخانه دارای استانداردهای روز دنیا مانند استاندارد کِرز اروپا است که به بیش از ۱۰کشور صادر می شود.

منصور یزدی زاده با اشاره به وجود ۱۶هزار هکتار فضای سبز در کارخانه ذوب آهن افزود: برای آبیاری و نگهداری این میزان جنگل مصنوعی در سال گذشته افزون بر ۱۱۰میلیارد ریال هزینه شده است.

گفتنی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله ۲۰ دستگاه اجرایی است که با قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح مبادرت به عقد تفاهم نامه همکاری در راستای مهارت آموزی و اشتغال زایی (طرح مهتا) سربازان کرده است. قرارگاه مذکور در حدود یک سالی است که تشکیل شده و تاکنون برنامه ها و اقدامات بسیاری با هدف ارتقاء شأن سربازان و توجه به مهارت افزایی آنان را در دستور کار خود قرار داده است.

لازم به ذکر است که افراد ذکور ۱۵ سال به بالا می توانند برای بهره مندی از مزایای طرح کلان «سرباز ماهر» به سامانه سرباز ماهر مراجعه و اقدام به ثبت نام نمایند.

همچنین برای آشنایی بیشتر با مهارت آموزی سربازان، بر روی عنوان ذیل کلیک نمایید.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر