در طرح نظارت بر بازار در شیراز آنالیز قیمت برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت، بازدید و بازرسی از واحدهای تولیدی انبار،عمده فروشان و واحد های صنفی اجرا می شود.

به گزارش پویش خبر و به گفته معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در این طرح ویژه نظارت بر بازار در شیراز از واحد های تولیدی ، انبار ، عمده فروشان و واحد های صنفی بازرسی به عمل خواهد آمد.

رسته های هدف بازرسی در این طرح شامل عرضه کنندگان لوازم خانگی، عمده فروشان مواد غذایی، تولیدکنندگان ماسک و محلول ضدعفونی، عرضه کنندگان لاستیک، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان مصالح ساختمانی و آهن آلات، فروشندگان میوه و تره بار، عرضه کنندگان گوشت و محصولات پروتئینی، تولیدکنندگان آرد و نان ، عرضه کنندگان لوازم یدکی و روغن موتور ، تولیدکنندگان شن و ماسه، عرضه کنندگان عایق های رطوبتی، محصولات فولادی، محصولات پتروشیمی، واحدهای بسته بندی مواد غذایی، تولیدکنندگان محصولات لبنی، عرضه کنندگان نهادهای دامی و … می باشد.

در این طرح ۶۰ بازرس و ناظر افتخاری در قالب ۳۰ تیم ۲ نفره به بازرسی می پردازند.

به گفته صداقت در این طرح بر توزیع مواد اولیه پتروشیمی توزیع شده در واحدهای تولیدی و بررسی سهمیه تخصیصی بر اساس تولید واقعی نظارت می شود.

وی گفت: در این طرح برای کنترل قیمت مرغ در سطح تولید و مصرف، بازرسی ها از توزیع نهاده های دامی، واحدهای مرغداری و زنجیره تولید مرغ در قالب اجرای گشت مشترک با تعزیرات حکومتی اجرا می شود.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس به بازرسی از واحدهای تولید محصولات لبنی اشاره کرد و گفت: بازرسی از واحدهای تولید محصولات لبنی از لحاظ کمی و کیفی، نمونه گیری از محصولات تولیدی سایر استان ها در سطح بازار و انعکاس گزارش به استان مربوطه، اجرای گشت مشترک با تعزیرات حکومتی و انجمن صنایع شیر ایران برای بازرسی از صنوف عمده و خرده فروش در سطح بازار از دیگر برنامه هایی است که در این طرح نظارتی ویژه، اجرا می شود.

صداقت انجام بازرسی از کارخانجات آرد و واحد های صنفی در خصوص سبوس گیری با همراهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اداره کل غله استان، بازرسی از واحدهای بسته بندی حبوبات و مواد غذایی و اخذ آنالیز قیمت برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت، بازدید و بازرسی از واحدهای تولیدی ، تبدیلی قند و شکر تنظیم بازار از دیگر مواردی برشمرد که در قالب طرح نظارتی یاد شده اجرا می شود.

وی بازرسی از واحدهای دریافت کننده فولاد از بازار بورس به منظور بررسی قیمت فروش، بازرسی از توزیع کنندگان روغن موتور به منظور کنترل قیمت و کیفیت براساس لیست ارسالی از سازمان حمایت، بررسی چگونگی فروش لاستیک توسط کارخانه دنا براساس لیست توزیع و سبد کالایی کارخانه مذکور ، نظارت بر کارگاه های تولید بتن آماده و قطعات بتنی از دیگر واحدهای مورد بازرسی در طرح ویژه نظارتی ۱۱ روزه برشمرد.

به گفته صداقت بخشی از بازرسی ها در مورد رعایت شیوه نامه های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا توسط اصناف است.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ (ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس) و یا شماره تلفن ۳۲۳۴۰۰۰۰ (ستاد خبری اتاق اصناف شیراز) و یا تلفن ۱۳۵ (ستاد خبری تعزیرات حکومتی فارس) اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.